sâmbătă, 30 noiembrie 2013

Placinta impletita cu mere


Azi va prezint un desert simplu, rustic as zice eu, o placinta impletita cu mere. Si nu m-am zgarcit deloc la mere dupa cum se vede :D desi probabil ar fi aratat mai bine daca stratul de mere ar fi fost mai subtire. Sa trecem asadar la reteta noastra, reteta pe care am gasit-o pe blogul Papabun.Am sa scriu reteta asa cum am facut-o eu, pentru ca fata de reteta Gabrielei, a mea e putin diferita.

Aluat
-600 gr faina
-100 gr unt
-250 ml lapte
-un ou
-3 linguri zahar
-drojdie 25 gr
-2 lg ulei
-coaja rasa de lamaie sau portocale

Umplutura

-1,5 kg  mere
-8 linguri zahar
-scortisoara
-1 lingura gris

un ou pentru uns

Merele se curata de coaja si se dau pe razatoarea mare. Se adauga zahar dupa gust, scortisoara la fel, dupa gust si se calesc merele pana cand scade tot sucul. Eu pentru siguranta am adaugat la final o lingura de gris.

Pentru aluat, se dizolva drojdia in 50 ml lapte caldut. Se topeste untul, se amesteca cu laptele ramas si zaharul. Se pune faina intr-un castron, la mijloc se face o gropita in care se toarna drojdia, untul topit cu laptele si zaharul si oul batut. Se amesteca toate ingredientele cu o lingura, dupa care se framanta cu mana tot in castron. Se acopera castronul cu o folie peste care se aseaza un prosop si se lasa la dospit o ora.
Dupa o ora, aluatul isi va dubla volumul. Se imparte in 2 bucati egale. Se intinde fiecare bucata de aluat intr-un dreptunghi, se imparte in trei parti trasand usor cu cutitul doua linii drepte, dar avand grija sa nu se taie aluatul. Apoi partile laterale se taie in fasii de cate 1 cm. Pe mijloc am presarat putin gris care are rolul de a absorbi sucul merelor. Apoi se pune umplutura si se impleteste placinta. Sfatul meu este sa intindeti fiecare foie dreptunghiulara pe o coala de hartie de copt si asa sa impletiti placinta, pentru ca altfel e practic imposibil de transferat in tava. Eu stiu ca era sa dau cu placinta de pamant :D de nervi. De fapt se si observa ca una e putin mai stramba decat cealalta. La a doua deja m-am prins :D si n-am mai facut aceeasi greseala. Se mai lasa placintele 10-15 minute sa mai creasca, se ung cu ou batut, apoi se coc 35-40 minute, pana cand incep sa se rumeneasca








5 comentarii:

  1. Foarte buna placinta, mai ales ca ai preparat si aluatul in casa! Am facut si eu mai demult, dar cu foitaj cumparat. A ta e mai buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. ce poate fi mai gustos si mai bun decat o placinta impletita cu mere ca la mama acasa si arata si foarte bine, poate primesc si eu o felie, de pofta nu de alta :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Super! Cu muuuulta umplutura, cum imi place mie!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.