vineri, 4 martie 2016

Mini torturi tiramisu


 In ultimul timp am nevoie de cateva zile pana reusesc sa termin de postat cate o reteta. :D Piticuta mea imi ocupa fiecare secunda si ziua e prea scurta pentru cate as avea de facut. Dar pitica e primordiala si vreau sa ma bucur de fiecare moment petrecut cu ea. Creste atat de repede....Azi a implinit 10 luni. Deja 10 luni...parca nu-mi vine sa cred...




 Zilele trecute am reusit in reprize sa fac niste tortulete tiramisu. Tiramisu este probabil unul dintre cele mai iubite si apreciate deserturi. Fie ca preferati varianta clasica sau tortul, cupcakes, inghetata, sau variantele cu capsuni, fructe de padure sau lamaie, se prepara la fel de simplu si sunt la fel de bune. De aceasta data am optat pentru aceste mini torturi dragalase si delicioase si destul de rapide si nepretentioase. Eu am facut un pandispan simplu e care l-am decupat, dar se pot face si cu piscoturi si atunci sunt chiar mai rapide.

Ingrediente blat:
-3 oua
-3 linguri zahar
-1 lingura apa
-1 lingura ulei
-4 linguri faina
-1 lingurita praf de copt

Galbenusurile se mixeaza impreuna cu zaharul, apa si uleiul pana isi dubleaza volumul. Se adauga faina amestecata cu praful de copt si se omogenizeaza, apoi se adauga albusurile batute spuma, amestecand cu o lingura, cu miscari usoare de jos in sus. Compozitia se toarna intr-o tava 20/30 tapetata cu hartie de copt si se coace blatul 25 minute. Dupa ce se raceste, se decupeaza cu ajutorul inelelor pentru tortulete. Mie mi-au iesit 6 cerculete din care am facut 3 mini torturi. Din restul de blat am facut tiramisu la pahar.

Crema:
-250 g mascarpone
-150 ml frisca lichida
-2 linguri zahar pudra

Se mixeaza crema mascarpone cu zaharul pudra, apoi se amesteca cu frisca batuta. Atentie, daca folositi frisca naturala, va trebui sa adaugati si gelatina in crema, pentru ca altfel crema nu va fi ferma ci va fi mai moale . Eu am vrut o crema ferma fara gelatina, din acest motiv am preferat sa folosesc frisca vegetala Meggle.

Sirop:
-80 ml cafea espresso
-1 lingurita zahar
-esenta de rom
-esenta de migdale

Asamblare:
In fiecare inel se pune cate un cerculet de blat insiropat cu siropul de cafea, apoi doua linguri pline de crema, apoi din nou blat insiropat ssi deasupra se spriteaza cu un posh crema. Deasupra se pudreaza cu cacao. Tortuletele se pun in frigider pentru o ora, dupa care se pot scoate inelele.




 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.