sâmbătă, 26 decembrie 2009

Cozonac unguresc


-750 g faina

-300 g unt sau margarina
-2 oua
-un pliculet drojdie uscata
-150 g zahar
-100-150 ml lapte
-vanilie, coaja de lamaie

Umplutura de nuca:
-500 g nuca macinata
-250 g zahar
-coaja de lamaie
-150 ml lapte
Nucile macinate se amesteca cu zaharul, coaja de lamaie si se adauga laptele fierbinte, amestecand continuu pana devine ca o crema destul de groasa cat sa se poata intinde pe foaie.

Umplutura de mac:
-500 g mac macinat (eu l-am facut cu rasnita de cafea)
-250 g zahar
-stafide
-coaja de lamaie
-150 ml lapte
Se prepara la fel ca cea de nuca.

Se framanta aluatul , se lasa sa creasca aproximativ 30 minute. dupa care se imparte in 6 bucati, din care se intind 6 foi care se umple cu mac sau nuca, se ruleaza, si se coc pana se rumenesc.


Asa arata cozonacii pusi in tava, pe hartie de copt. I-am facut mai mici, de asta mi-au iesit 6 bucati.
I-am uns cu galbenus de ou si deasupra am presarat putin zahar.


Si gata copti si rumeniti.
Cei cu nuca.


cu mac


si sectiunile


2 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.