miercuri, 7 noiembrie 2012

Korvapuusti - rulouri finlandeze cu scortisoara


Astazi, aproximativ aceeasi Marie cu alta palarie. Adica reteta e aproximativ asemanatoare cu cea de la estonian kringel, doar forma difera. 

Ingrediente:
-500 g faina
-25 g drojdie
-60 g unt
-50 g zahar
-200 ml lapte
-1 ou
-2 lingurite rase cardamom (eu sincer nu vad rostul acestui condiment, dar daca tot aveam in casa si reteta prevede, am pus, dar eu una n-am simtit gust de cardamom, scortisoara fiind mult mai puternica)
Umplutura:
-80 g unt
-8 lingurite zahar tos
-1 lingurita pudra de scortisoara 
In laptele caldut punem zaharul, vanilia, drojdia si untul si lasam pana incepe sa faca o usoara spuma deasupra. Intr-un bol punem faina, galbenusul de ou si turnam amestecul de lapte cu unt si drojdie si framantam un aluat destul de tare si nelipicios pe care il lasam o ora sa dospeasca.
 Dupa o ora isi va dubla volumul si va deveni pufos si aerat. Impartim aluatul in doua parti egale si
il intindem  in doua foi dreptunghiulara si le ungem cu umplutura.  (Aici vreau sa va spun sa nu faceti ca mine si sa folositi unt adevarat si de calitate. Pentru prima data am cumparat din Kaufland acest tip de amestec de unt cu margarina si vreau sa spun ca e cel mai prost posibil. In momentul in care am adaugat zaharul si scortisoara si am amestecat, a tasnit efectiv apa din unt. Am mai folosit cu alte ocazii la prajituri Cremino de la Auchan si a fost foarte OK,  insa acest "Untar" e oribil. )
Rulam si taiem in forme trapezoidale. (aici am ramas fara baterii in aparat si n-am poze cu etapele) La mijloc fiecare trapez se preseaza cu coada unei pensule, se pun rulourile in tava, se ung cu amestec de galbenus cu lapte si se coc 20-25 minute, dupa care se pudreaza cu zahar. 
Data viitoare am sa intind aluatul mai mult, am sa las loc mai mare intre rulouri pentru ca vad ca ele cresc ca nebunele :) si ale mele s-au lipit. Urate da' bune. ;)




4 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.