vineri, 11 decembrie 2015

Coronita cu nuca si cacao

 

In ultimul timp pot spune ca am devenit fani cozonac, in mare parte datorita masinii de paine care e absolut fabuloasa si ma scuteste de multa treaba dar mai ales ma scuteste de framantat. Altfel, daca ar trebui sa framant aluatul cu mana, as spune pas, in primul rand din cauza lipsei de timp. Bebelusa mea imi ocupa 95% din timp, poate si mai mult, astfel ca sunt zile cand abia reusesc sa incropesc ceva de mancare pana vine Alex de la scoala. Nici vorba de retete mai elaborate. Asa ca din cand in cand mai arunc niste ingrediente in masina de paine si ea isi face treaba de minune dupa cum se poate vedea si in poze. :D Azi am facut un cozonac cu nuca si cacao, dar i-am dat o alta forma, diferita de clasicul cozonac binecunoscut.

Ingrediente:
-500 g faina
-100 g zahar
-1 plic zahar vanilat
-coaja rasa de la o lamaie
-3 linguri ulei
-50 g unt
-3 galbenusuri
-200 ml lapte
-7 g drojdie uscata (1 plic)
-un praf de sare 

Umplutura:
-3 albusuri
-100 g zahar
-200 g nuca macinata
-1 lingurita esenta de rom
-1 lingura cacao

In cuva masinii de paine se pun ingredientele exact in ordinea enumerata de mine. Mai intai laptele caldut, untul topit, uleiul, galbenusurile, zaharul, sarea, zaharul vanilat, coaja de lamaie, faina si in final drojdia. Se seteaza masina pe programul de framantare si crestere (la masina mea e programul 8) si lasam masina sa-si faca treaba. Daca aluatul e prea moale si se lipeste de cuva, se mai adauga o lingura de faina. La finalul programului, aluatul meu arata asa:


Pentru umplutura, se bat albusurile spuma, se adauga zaharul si se bat in continuare pana se topeste zaharul si rezulta o bezea lucioasa si tare. Se adauga apoi nuca macinata, cacao si esenta de rom. Feliile se pun intr-o forma de tort tapetata cu hartie de copt. Se ung cu galbenus de ou si se mai lasa o jumatate de ora sa mai creasca, apoi se coace cozonacul 40-45 minute.







2 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.