miercuri, 28 decembrie 2016

Cozonac floare cu nutella

Desi pozele nu sunt prea reusite, le-am facut seara, cu telefonul, la lumina becului, m-am hotarat totusi sa le postez, pentru ca acest cozonac e cu adevarat unul spectaculos, aspectuos si gustos. Si desi la prima vedere pare greu de facut, va asigur ca nu e deloc asa. Asa ca am sa-l refac cat de curand pentru a inlocui pozele astea urate cu altele mai frumoase.

Ingrediente:
-500 g faina
-100 g zahar
-1 plic zahar vanilat
-coaja rasa de la oportocala
-3 linguri ulei
-50 g unt
-3 galbenusuri
-200 ml lapte
-7 g drojdie uscata (1 plic)
-un praf de sare 
+
-200 g nutella
In cuva masinii de paine se pun ingredientele exact in ordinea enumerata de mine. Mai intai laptele caldut, untul topit, uleiul, galbenusurile, zaharul, sarea, zaharul vanilat, coaja de portocala, faina si in final drojdia. Se seteaza masina pe programul de framantare si crestere (la masina mea e programul 8) si lasam masina sa-si faca treaba. La finalul programului, aluatul meu e perfect. :)
Pentru a va fi mai usor sa intelegeti cum se face acest cozonac floare, am facut poze cu etapele, Sper sa va ajute.

EDIT 01.01.2017 Asa cum v-am promis, am refacut cozonacul floare si de aceasta data pozele finale sunt mai frumoase. Cred ca se observa diferenta.  In plus, fata de cel de saptamana trecuta, pe a doua foaie nu am mai pus nutella ci o crema de nuca (1 albus de ou, 50 g zahar pudra, 80 g nuca macinata, o lingurita esenta de rom). Dupa parerea mea e mult mai buna aceasta varianta decat prima.


In prima faza, aluatul se imparte in 4 parti egale.


Se pune hartie de copt in tava de la aragaz. Se intinde prima bila de aluat intr-o foaie rotunda cu diametru de 24 cm. Eu m-am folosit de o forma de tort cu diametru 24 cm. Daca doriti sa aveti un cerc perfect, puteti decupa aluatul. Eu l-am lasat asa cum am reusit sa-l intind. Se unge prima foaie cu crema nutella, se intinde a doua foaie si se pune peste prima unsa, se unge si a doua foaie, apoi se pune a treia, se unge si aceasta si se acopera cu a patra foaie.


Pe mijloc se pune un pahar si se imparte cercul in 4 parti egale, taind cu un cutit ascutit de la pahar spre exteriorul cercului.


Taiem fiecare din cele 4 parti in doua si obtinem 8 petale.


Fiecare din cele 8 petale le taiem in doua si in final vom obtine 16 petale.


Luam cate doua petale si le rasucim, una spre stanga si cealalta spre dreapta si lipim la capat. Procedam astfel pana vom obtine o floare cu 8 petale.


Ungem floarea noastra cu galbenus de ou si mai lasam aproximativ 20 minute sa creasca.


Coacem cozonacul pe treapta de sus a aragazului, timp de 35-40 minute, in functie de cuptor. Atentie, acest tip de cozonac nu necesita un timp de coacere la fel de lung ca si un cozonac clasic.
 Dupa 35 minute e bine sa-l intepati cu o scobitoare. Daca scobitoarea iese curata, fara urme de aluat, cozonacul e gata.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.