duminică, 6 octombrie 2013

Ciolomada (Salata asortata de legume)


O reteta pe care am vazut-o pe blogul Ghiocelei si mi-a placut cum arata si dupa ce am facut o portie, mi-am dat seama ca imi place si gustul, asa ca am mai facut inca o portie. 

Ingrediente:
-1 kg castraveti
-1 kg ardei
-1 kg varza
-1 kg gogonele
-4 linguri cu varf sare grunjoasa
-boabe de piper
-boabe de mustar
-foi de dafin
-400 g zahar
-400 ml otet
-hrean
-1 pliculet conservant

(Optional se pot une morcovi, ceapa, conopida sau varza rosie. Am gasit pe net si astfel de variante, dar eu am preferat sa respect reteta Ghiocelei.) 


Toate legumele se spala, se curata si se feliaza. Daca aveti o razatoare sau un robot de bucatarie, e si mai bine. Eu le-am taiat cu cutitul ca mi-e groaza sa scot ditamai robotul si apoi sa-l spal, sal pun la loc....Dar si cu cutitul se pot taia felii subtiri si frumoase. Se amesteca toate legumele intr-un vas incapator, se adauga sarea, zaharul si otetul si se lasa de pe o zi pe alta, amestecand din cand in cand.  Proportia de sare, zahar, otet este urmatoarea: la fiecare kg de legume se pune 1 lingura cu varf sare grunjoasa, 100 g zahar, 100 ml otet.
A doua zi se spala si se sterilizeaza borcanele, se pun pe fundul fiecarui borcan boabe de piper, boabe de mustar si foi de dafin si se pune salata de legume. Se pun si betisoarele de hrean, apoi se toarna si zeama lasata. Se capseaza borcanele si se pun in camara.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.