sâmbătă, 29 septembrie 2012

Guguluf bicolor




Zilele trecute am facut o razie prin congelator :) si am descoperit ca mai am niste cutii pline cu albusuri congelate. Asa ca am pus de un chec :) ce merge de minune la cafeluta de dimineata. Ma gandesc sa adun la un loc toate retetele din albusuri. Stati pe aproape ca mai urmeaza si altele ;). Reteta o mai am pe blog, de aceasta data insa am adaugat in o treime din compozitie si 2 linguri cacao si am facut un chec bicolor.

Reteta de baza este aceasta:

-10 albusuri
-10 linguri zahar
-10 linguri faina
-4 linguri ulei
-1 plic praf de copt

La care se adauga diverse imbunatatiri :) in functie de ce se mai gaseste prin frigider sau prin camara.

-coaja rasa de portocale
-esenta de portocale Dr.Oetker
- cacao
-cateva merisoare uitate si ele in dulapul din bucatarie :)

Se bat albusurile spuma tare. Se adauga treptat zaharul si se bat in continuare pana se topeste zaharul si spuma e lucioasa si tare, se adauga uleiul, coaja de portocale, esenta de portocale, apoi faina amestecata cu praful de copt. In momentul in care adaugam faina, amestecam usor de sus in jos cu o paleta sau cu o lingura Impartim compozitia in doua parti, cam 1/3 si 2/3. In 1/3 parte adaugam cacao. Turnam o parte din compozitia alba in tava unsa cu unt si tapetata cu faina, apoi adaugam compozitie cu cacao, in final din nou alba. Cu o furculita facem cateva miscari usoare si amestecam cele doua compozitii, astfel incat sa se formeze dungi colorate. Coacem checul 30 minute in cuptorul preincalzit, la foc mic, dupa care il scoatem, il lasam sa se raceasca pe un gratar, il glazuram cu ciocolata sau doar il pudram cu zahar vanilat.







7 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.