duminică, 10 aprilie 2016

Piscoturi


Piscoturile de sampanie sunt printre primele dulciuri sau biscuiti pe care ii mananca bebelusii. Ei bine, pentru bebelusa mea am vrut sa fac aceste piscoturi, pentru ca am vrut sa-i dau ceva facut de mine si nu cumparat, ceva care sa nu contina aditivi , e-uri, chimicale. Dar spre surprinderea mea, bebelina n-a fost prea incantata de ei. In primul rand nu vrea sa tina nimic in mana (biscuiti, coaja de paine, etc,) spre deosebire de alti copii de varsta ei care mananca singuri deja biscuiti, pufuleti. Eu pana acum nu i-am dat deloc pufuleti si nici alte produse, gen covrigi, biscuiti, pentru ca am considerat ca va avea tot timpul sa manance prostii de acum incolo. In fine, ma gandeam ca o sa-i placa piscoturile, dar a ros putin dintr-unul, dupa care n-a mai vrut. Nu-i nimic, mai are timp, asa ca piscoturile mele cel mai probabil vor ajunge intr-un tiramisu.
Sigur ca piscoturile facute in casa nu vor avea niciodata forma perfecta a piscoturilor savoiardi cumparate, dar gustul e foarte bun si stiu sigur ce contin: oua, zahar, faina si vanilie.

Ingrediente (28 bucati)
 -3 oua 
-150 g zahar
-150 g faina
-1 plic zahar vanilat
+
-2 linguri zahar pudra

Albusurile se bat spuma, apoi se adauga treptat zaharul si zaharul vanilat si se bat in continuare pana cand se topesc cristalele de zahar si rezulta o bezea lucioasa si tare. Se adauga apoi galbenusurile, se omogenizeaza, apoi se adauga faina treptat si se amesteca cu o paleta, cu miscari de jos in sus avand grija sa nu se lase bezeaua. Se inglobeaza toata faina si se omogenizeaza compozitia, care va fi destul de vartoasa. Se pune apoi compoziti rezultata intr-un pos cu dui rotund. (Eu am doar duiuri zimtate, astfel ca am folosit o punga careia i-am taiat coltul.) Se spriteaza bastonase cam de 10-12 cm lungime, la o distanta de 2 cm unul de celalalt, intr-o tava pe hartie de copt. Se pudreaza cu zahar, se introduce tava in cuptorul preincalzit si se coc piscoturile timp de 12 minute. (Timpul de coacere difera in functie de cuptor. Piscoturile trebuie sa fie usor aurii pe margine, sa fie frme la atingere dar nu trebuie uscate foarte tare.) Se lasa sa se raceasca putin, dupa care se desprind de pe hartia de copt. Se pastreaza intr-o cutie de tabla pentru fursecuri.






2 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.