luni, 24 februarie 2014

Tort de biscuiti



Tort de biscuiti, sau un salam de biscuiti putin mai altfel. "Construit" intr-o tava de chec. Am mai facut unul asemanator cu ceva timp in urma, il puteti vedea aici. Si mi-a placut mai mult aceasta varianta decat banalul salam de biscuiti. Mai ales ca l-am facut sa para mai festiv, acoperindu-l cu ciocolata din belsug si decorandu-l cu cateva stelute colorate. Am sa revin si cu reteta, dar nu e mare filosofie, oricine stie sa faca un salam de biscuiti. Va spun doar ca e delicios si contine nuci, ciocolata, visine din visinata.

-500 g biscuiti zdrobiti
 -o punguta cu resturi de blat congelat
-nuci
 -visine din visinata
 -90 g ciocolata amaruie rasa
 -3-4 linguri visinata
 -esenta de rom

 Pentru sirop:
  -250 g zahar
 -4 linguri apa
 -2 linguri cacao
 -100 g unt

 Glazura:
 -150 g ciocolata neagra
 -6 linguri frisca lichida

Biscuitii se zdrobesc sau se rup cu mana in bucati mici. La fel se rup si bucatile de blat. Nucile se rumenesc putin intr-o tigaie de teflon apoi se pun peste biscuiti. Se adauga esentele, visinata si visinele, ciocolata rasa.
Pentru sirop, apa si zaharul se pun la fiert pana cand zaharul se topeste de tot si ramane un sirop limpede. Se adauga cacao si untul. Acest sirop se toarna peste biscuiti si se amesteca cu o lingura pana cand compozitia devine omogena . Se tapeteaza cu folie alimentara o tava de chec si se pune compozitia de biscuiti in tava. Se apasa cu lingura astfel incat compozitia sa fie compacta si sa nu ramana goluri. Se lasa tava in frigider 3-4 ore (eu am lasat-o peste noapte). Apoi se decoreaza cu glazura de ciocolata si cu stelute vesele si colorate :) .




4 comentarii:

  1. Mi piace l'idea di questa torta..Io faccio il rotolo di cioccolato...ma proverò la tua versione.
    Grazie della riceatta.
    Buona serata.
    Inco

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmm, ce bunatate ai facut!!! Arata tare apetisant! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. mmmmmmmm...crocant de pufos, delicios, apetisant si reusit..un deliciu excelent si minunat :D

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.