luni, 24 aprilie 2017

Tarta cu ciocolata si caramel


Cum am uitat eu de tarta asta, habar nu am, doar ca facand putina ordine printre pozele din calculator, mi-am dat seama ca am uitat sa postez aceasta reteta. Una extrem de simpla pana la urma, dar cred ca pozele spun totul despre cat de buna e aceasta tarta. Combinatia dintre sosul caramel si crema ganache de ciocolata neagra e una irezistibila. Singura problema, daca se poate spune asa, e ca trebuia sa fac mai gros caramelul.

Ingrediente crusta:
-250 g faina
-100 g unt rece
-1 lingura zahar pudra 
-1 oua
-1 lingura lapte rece (optional)

Crema caramel:
-Reteta se gaseste aici .


Intr-un vas se pune faina si zaharul pudra si se amesteca. Se adauga untul rece, de la frigider, taiat in bucati si cu varfurile degetelor se amesteca pana cand capata un aspect de firimituri. Se adauga oul si se framanta doar atat cat sa se lege aluatul. Daca e cazul, se adauga o lingura de lapte rece. Aluatul nu trebuie framantat prea mult, pentru a nu deveni elastic. Se inveleste apoi in folie alimentara si se pune in frigider pentru o ora. 
Intre timp se poate pregati caramelul, cu precizarea ca pentru aceasta reteta, caramelul trebuie sa fie putin mai gros, deci trebuie fiert cu cateva minute in plus. Eu l-am avut pregatit inainte.
Dupa o ora de stat in frigider, aluatul se scoate, se intinde intr-o foaie rotunda si se pune intr-o forma/tava de tarta. Se inteapa cu furculita pentru a evita umflarea din timpul coacerii si se coace pana devine usor aurie. Se lasa sa se raceasca, apoi se pune caramelul si deasupra, crema de ciocolata. Se pudreaza cu cacao si se pune in frigider pana se intareste crema. 


Ganache de ciocolata
-200 g ciocolata neagra (Primola)
-200 ml smantana pentru frisca (Pilos)

Pentru crema ganache, se pune ciocolata rupta in bucati impreuna cu smantana lichida intr-un vas, pe baie de aburi. Se amesteca pana se topeste ciocolata si rezulta o crema fina .






3 comentarii:

  1. Arata demential! Caramelul acela care se scurge o face sa arate spectaculos

    RăspundețiȘtergere
  2. La torta è golosissima:-) Specialmente la combinazione del cioccolato e la caramella è fantastica!!
    Saluti dall´Hotel Salisburgo, Alessandra

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.