sâmbătă, 9 iulie 2016

Limonada cu zmeura


Zilele trecute am primit un lighenas de zmeura proaspata. Aproximativ 4 kg de fructe minunate, aromate, parfumate. M-am bucurat tare mult si m-am apucat serios de treaba :D, am facut rapid o limonada absolut delicioasa, am ales pentru congelat doua caserole cu boabe mari, frumoase de zmeura, am facut si o rulada absolut minunata iar restul le-am pasat printr-o strecuratoare (sa vedeti acolo munca de chinez...) si am facut un gem fin, fara samburi.  Am sa va pun ri reteta de gem si pe cea de rulada. Deocamdata incep cu limonada, ca de maine se pare ca se intoarce canicula. 


Ingrediente:
-250 g zmeura
-3-4 linguri zahar
-1 lamaie
-1 limeta
-frunze de menta
-750 ml apa plata
-cuburi de gheata


Zmeura se spala cu grija, pentru ca se zdrobeste foarte usor. Eu am pus zmeura intr-o strecuratoare, apoi am scufundat strecuratoarea intr-un lighean cu apa. Chiar daca zmeura e culeasa dintr-o zona ferita de praf si poluare, trebuie spalata pentru a indeparta micile insecte care se pot gasi printre fructe.
Apoi am pasat fructele astfel:


Eu am pasat in total vreo 3 kg de zmeura (poate si mai multa) pentru ca dupa cum spuneam, am facut si un gem fin, fara samburi. Vreo doua ore am tot pasat, pana am gaurit si strecuratoarea :D, astfel ca a mai trecut si cate un sambure, dar e o cantitate neglijabila. 
Pentru limonada, am amestecat sucul cu tot cu pulpa cu zaharul si am amestecat pana s-a dizolvat tot zaharul. Am adaugat sucul stors de lamaie si limeta si am turnat acest amestec intr-o carafa de 1 l. Am pus cateva frunzulite de menta si am completat cu apa plata. Am pus carafa in frigider pentru vreo 2 ore, apoi am servit limonada cu greata si felii de limeta. (in poze puteti vedea si gemul fin si delicios)




Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.