vineri, 3 ianuarie 2014

Cosulete cu crema de branza si somon


Azi va prezint niste aperitive cu crema de branza si somon afumat. De Masterchef spunea Alex. :) De fitze zic eu. :) Si asta pentru ca somonul e dupa parerea mea un peste de fitze. Nu prea inteleg de ce, pentru ca nu ne-a dat pe spate. E intr-adevar un peste bun, dar nu cred ca se justifica pretul exagerat de mare al acestui tip de peste. Dar in fine, eu m-am bucurat ca a mancat si Alex si chiar i-a placut tare mult acest aperitiv.
Pentru cosulete am folosit un aluat clasic de tarta. Nu pot spune ca am fost incantata de cosulete, am vazut pe net o varianta de aperitive cu somos si crema de branza dar cosuletele erau facute din cartofi rasi amestecati cu ou si faina. Am sa incerc acea varianta cu proxima ocazie.

Ingrediente pentru 10 cosulete:
-150 g faina
-1/2 lingurita sare
-1/2 lingurita praf de copt
-80 g unt rece
-1 galbenus de ou
-1 lingura apa rece

+
-1 cutie crema de branza Almette cu verdeata
-3 linguri smantana
-100 g somon afumat

Pentru cosulete, se pune faina amestecata cu sare si praf de copt intr-un castron. Se adauga untul taiat cubulete, se framanta cu degetele, apoi se adauga oul si apa rece. Se framanta un aluat elastic si nelipicios care se inveleste in folie si se pune in frigider pentru o ora. Apoi se intinde pe planseta, se decupeaza 10 cercuri care se pun in cosuletele de tabla, se inteapa cu furculita sa nu se umfle tare si se coc in cuptorul preincalzit aproximativ 20-25 minute. 
Crema de branza se mixeaza cu smantana. Se adauga sare daca mai e cazul, se pune in cosulete. Deaupra se pun bucati de somon stropite cu putina zeama de lamaie si se orneaza cu rondele de masline si patrunjel verde.






3 comentarii:

  1. Si bune si aspectuoase, imi plac mult!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ptr mine-s de mare clasa , dar carcotasii de la masterchef , sigur vor gasi o hiba , ca ei nu mai gateste nimeni si au si niste mutre acre ... pfffffffffffffffffffffffffffffffff . Cred c-ar fi mai nimerite ptr TOPCHEF , ca Hadad cu stele din acelea ca anvelopele :)) , e mult mai pamantean .
    LA MULTI ANI !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani! 2014 sa vina la tine cu cele mai multe realizari.
    Incearca somonul afumat, simplu. Pe paine prajita unsa cu unt. Noua asa ne place cel mai mult. Ii drept ca ale tale cosulete is mult mai aspectuoase si de efect.
    Multumim de urari si pupam cu drag pe Alex.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.