vineri, 16 octombrie 2015

Tarta cu mac si migdale

 


Zilele trecute cautam ceva intr-un dulap unde pastrez tot felul de chestii vechi, amintiri, etc. si am dat peste o revista veche de aproape 20 de ani unde am gasit o multime de retete faine de tot. Prima care mi-a atras atentia a fost acest tort cu mac. Eu am preferat sa-i spun tarta pentru ca in opinia mea nu i se potriveste denumirea de tort. Azi am facut tarta "ajutata" de pitica mea care nu vroia deloc sa doarma si era tare maraita, drept dovada nu mi-a iesit foarte frumoasa, dar pot sa va spun ca daca va place macul, tarta asta e ceva de vis.

Ingrediente aluat:
-375 g faina
-200 g unt
-1 ou
-100 g zahar pudra
-coaja rasa de la o lamaie
-1 lingurita praf de copt

Intr-un bol se amesteca faina cu praful de copt si zaharul pudra, se adauga untul rece taiat cubulete, coaja de lamaie si oul si se framanta un aluat elastic si nelipicios care se inveleste in folie si se pune in frigider minim 30 minute. Eu l-am lasat vreo 3 ore ca asa a fost filmul. :D Am facut tarta in reprize, asa cum m-a lasat pitica.

Ingrediente umplutura:
-300 ml lapte
-200 g mac macinat
-100 g migdale macinate
-2 plicuri zahar vanilat
-1 plic budinca de vanilie
-50 g zahar pudra
-80 g stafide
-2 linguri coji de portocale confiate

Laptele se pune la fiert impreuna cu zaharul si zaharul vanilat. Se adauga macul macinat , se amesteca si se lasa sa se raceasca. Se adauga apoi praful de budinca, migdalele macinate , stafidele si coaja de portocale.
2/3 din aluat se intind intr-o forma de tort detasabila (26 cm diametru) . Se pune umplutura de mac si restul de aluat se intinde si se taie fasii care se aseaza asemeni unui grilaj. Se unge grilajul cu galbenus de ou si se coace tarta aproximativ 40 minute pana devine aurie.









Si asistenta mea, afisand o mutrita nemultumita ca nu o iau mai repede in brate.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.