duminică, 22 iulie 2012

Savarine cu aluat dospit II



Ieri a fost o zi foarte calduroasa in toata tara si la noi au fost 37 C.  O zi in care nu e recomandat statul in bucatarie. Cu atat mai putin aprins focul in cuptor si copt prajituri. ;)
Dimineata am iesit la cumparaturi prin piata in ideea de a cumpara zmeura sa fac un cheesecake la rece. N-am gasit zmeura in schimb la o masa era o femeie cu un cos mare de afine. 12 lei/kg, dar era gata sa mi le dea si cu 10 daca as fi cumparat mai mult de un kg. Am zis ok, revin dupa ce-mi fac piata si cumpar vreo 3 kg, sa congelez si sa fac si dulceata de afine si evident cheesecakeul.
M-am mai invartit eu prin piata si prin alimentara, am urcat sa las cumparaturile si m-am intor dupa afine. Dar...surpriza. Afinele disparusera de pe masa. La fel si femeia care le vindea. Mai fac doi pasi si...din nou surpriza. Afinele aparusera pe taraba unor intermediari...la 15 lei/kg. Imi venea sa mor de ciuda. N-am putut eu sa le cumpar la inceput? Asta e....Pe mine ma enerveaza la culme intermediarii astia din piete. Cumpara toata marfa de la producatori, dicteaza preturile si din cauza lor toate sunt atat de scumpe. In fine, n-am mai facut cheesecake, l-am luat pe Alex si am plecat la strand, am stat pana pe la 16 dupa care ne-am intors acasa. Si pe drum mi-a venit ideea sa fac savarine. In primul rand pentru ca sunt foarte bune si apoi se fac aproape singure. :D In plus cumparasem si frisca naturala si trebuia sa fac ceva cu ea pentru ca se acreste foarte repede. Asa ca in ciuda celor 37 C de afara si cam tot atatea si in casa, am copt rapid cojile de savarine, le-am umplut insiropat bine de tot si le-am umplut cu frisca naturala de la Sanlacta. (cea mai buna frisca naturala) Am adaugat si intaritor de frisca si rezultatul m-a multumit pe deplin. Frisca s-a batut bine de tot si s-a intarit.
Reteta se gaseste aici . O  reteta pe care o recomand din toata inima. Se face foarte usor, nici macar nu necesita framantare. Eu pur si simplu am amestecat cu lingura pana cand aluatul a inceput sa se desprinda de pe peretii vasului. Apoi am lasat 30 min. sa creasca, dupa care am pus in formele de savarine si am lasat inca 30 minute sa creasca. Arata asa:


Dupa coacere aratau asa:



Insiropate si umplute cu frisca


si numai bune de savurat





7 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.