sâmbătă, 15 februarie 2014

Chifle Dukan


Chiflele de azi au fost un experiment. Reusit, chiar foarte reusit as zice. Desi eram putin sceptica si nu credeam ca o sa-mi iasa atat de bune. Asa ca m-am gandit sa postez reteta, pentru ca sigur am sa le refac. Pana acum , de cand am inceput dieta, adica de trei saptamani n-am mancat paine si nici n-am simtit nevoia sa mananc. Dar azi am facut si niste sarmale Dukan si parca nu-mi suradea ideea de a manca sarmale fara paine, asa ca am improvizat aceste chifle. Foarte bune, pufoase si pentru ca le-am facut cu drojdie si nu cu praf de copt, chiar au gust de paine.

Ingrediente pentru 9-10 bucati (ar trebui sa ajunga trei zile)

-4 albusuri (am avut in congelator)
-1/2 lingurita sare
-100 ml lapte
-1/2 cub drojdie (cam 12,5 g)
-1 varf de lingurita indulcitor
-1 lingura tarate de psilium
-1 lingura tarate de grau
-3 linguri tarate de ovaz
-1 lingura rasa amidon
-1 lingurita mica seminte de in

Taratele de ovaz le-am macinat, pe celelalte le-am lasat asa cum erau. In laptele cald se pune indulcitorul si drojdia si se amesteca. Se lasa sa se umfle drojdia. Albusurile se bat spuma tare cu sarea. Cand s-au intarit, se adauga laptele cu drojdia. Se adauga apoi taratele, semintele de in si amidonul. Se amesteca usor cu o lingura, apoi se pune compozitia in tava de briose. (Eu am avut o experienta neplacuta saptamana trecuta cu niste briose sarate si mi s-au lipit ingrozitor de cosuletele de hartie, astfel ca acum am tapetat forma de briose cu hartie de copt si a fost perfect. S-au desprins usor si n-au mai fost probleme. Probabil compozitia cu tarate e de vina pentru ca la alte briose/cupcakes n-am patit sa mi se lipeasca.) Se coc chiflele 25-30 minute pana se rumenesc, dar e bine sa incercati cu o scobitoare si daca iese curata inseamna ca sunt gata. 




2 comentarii:

  1. Excelent!!!Multumesc Cristina pentru idei!Am inceput de ieri o cura rapida cu mere fiind in criza de timp ,vreau sa slabesc macar 5 kg in doua saptamani(eu vreau 10).Dupa ce scap de eveniment vreau sa incep dieta Dukan si o sa am mare nevoie de retete .
    O seara frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mina, si eu as vrea sa slabesc in doua saptamani 10 kg. :D Din pacate cu Dukan e imposibil. Eu tin dieta de trei saptamani si deja am sl;abit 4 kg. Dar important e ca se vede deja si ca ma simt bine . Asa ca voi continua in acest ritm si ma voi tine de dieta. Pana la vara sper sa ajung la greutatea dorita.

      Ștergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.