joi, 30 iulie 2015

Negresa cu bezea



Aceasta prajitura e una foarte veche si cred ca multe dintre voi, cele care ma urmariti aveti reteta de la mama, bunica, matusa, etc. I se mai spune si "Dintele negrului", dar eu pefer sa-i spun negresa cu bezea. Am mai facut aceasta prajitura si cu alta ocazie, insa atunci n-am pus stratul de gem si bine am facut. Mi-a placut mai mult fara gem si cu siguranta n-am sa mai pun gem cand am sa mai fac prajitura. Dar voi puteti face cum va place mai mult.

Ingrediente:
-200 g unt moale (NU margarina!)
-200 g zahar
-5 galbenusuri
-250 ml lapte
-300 g faina
-4 linguri rase cacao
-1 lingurita esenta de rom
-1 plic praf de copt

Bezea:
-5 albusuri
-200 g zahar
-1 lingurita zeama de lamaie

 Intr-un bol se bate untul moale impreuna cu zaharul, pana se spumeaza. Se adauga apoi galbenusurile de oua pe rand si se mixeaza . Se adauga apoi laptele alternand cu faina amestecata cu cacao si praf de copt. Amestecul rezultat va fi unul cremos si mai vartos si se va intinde cu ajutorul unei palete intr-o tava 34/24 tapetata cu hartie de copt. Se pune tava in cuptorul preincalzit, la foc mic si se coace prajitura 20 minute, dupa care se scoate, se unge deasupra cu gem (optional) si se pune bezeaua . Pentru bezea se bat albusurile spuma tare, apoi se adauga treptat zaharul si se bate in continuare pana rezulta o bezea ferma si lucioasa si fara cristale de zahar. Se adauga in final si o lingurita de zeama de lamaie, care va face bezeaua sa fie usor crocanta in exterior. Bezeaua se intinde pe prajitura cu ajutorul unei spatule sau se poate pune intr-un posh si sprita pe prajitura, cum am facut eu. Se mai coace prajitura inca 10 minute, dupa care se lasa sa se raceasca si se taie cu un cutit umezit.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.