duminică, 8 mai 2016

Pate din ficat de pui


Azi am facut pate din ficat de pui, in special pentru Daria. Pe Alex nu reusesc sa-l conving sa manance ficatei sub nicio forma. Dar Daria mananca orice, din fericire. :) Numai ca am observat ca s-a cam saturat/plictisit de ficateii pe care ii gateam in fiecare saptamana si am zis ca ar trebui sa schimb ceva, asa ca i-am facut pate. Chiar nu stiu de ce n-am facut pana acum pate de ficat. E foarte bun, cremos, gustos si mult mai sanatos decat cel din comert, asa ca va recomand si voua sa-l incercati. Varianta mea e una destul de simpla, nu foarte condimentata pentru ca dupa cum spuneam mai sus, l-am facut indeosebi pentru Daria, dar voi puteti sa il mai imbunatatiti daca nu va place asa cum l-am facut eu. 

Ingrediente:
-500 g ficatei de pui
-1 ceapa
-1 catel de usturoi
-sare
-piper
-1/2 lingurita zahar
-200 ml supa de pui sau apa
-150-200 g unt
-200 ml lapte

Ficateii se spala si se curata de pielite/vene si ce mai au pe acolo. :P Atentie sa nu ramana vreo punguta cu fiere.  Se pun intr-un bol si se toarna laptele peste ei. Se lasa in lapte minim 30 minute. Laptele scoate gustul amarui, specific ficateilor si le confera dulceata. Dupa cele 30 minute, ficateii se scurg de lapte si se clatesc cu apa rece. Ceapa si usturoiul se toaca marunt si se calesc in 50 g unt. Se adauga si ficateii curatati si spalati si se calesc pana isi schimba culoarea. Apoi se pune supa de pui sau apa si se lasa sa fiarba aproximativ 10-15 minute. (Eu i-am fiert cam o jumatate de ora, avand in vedere ca i-am dat si bebelinei, dar 15 minute sunt mai mult decat suficiente.) Cand sunt gata, ficateii impreuna cu sosul format se pun intr-un bol, se adauga sarea, piperul si 100 g unt si se mixeaza cu blenderul vertical pana cand rezulta o crema spumoasa. Se poate adauga boia de ardei pentru o culoare mai frumoasa, dar eu eu nu am avut decat boia iute si n-am pus. Se toarna pateul  (care asa cald e destul de lichid, dar se va intari dupa racire) in borcanase sau in orice vas va place, se acopera cu capace si se pun in frigider sa se raceasca. Dupa aproximativ 15-20 minute se scot si se toarna deasupra 50 g unt topit. Untul va sigila pateul si nu ii va permite sa se oxideze si isi schimbe culoarea. Nu pot sa va spun cat timp se poate pastra exact, dar banuiesc ca nu mai mult de 3-4 zile. Mie mi-au iesit doua boluri dupa cum se poate vedea in poze.



Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.