marți, 4 martie 2014

Muffins cu surimi si masline



Aceste muffinsuri le-am facut de multe ori deja de cand tin dieta. Uneori le-am facut simple, ca niste chifle, alteori cu sunca de curcan si verdeata, de aceasta data cu surimi, masline si patrunjel. Delicioase oricum dar aceasta ultima varianta mi-a placut cel mai mult.
-5 albusuri (am avut in congelator)
-1/2 lingurita sare
-1 lingurita drojdie uscata
-1 varf de lingurita indulcitor
-1 lingura tarate de psilium
-1 lingura tarate de grau
-3 linguri tarate de ovazmacinate
-1 lingurita mica seminte de in 
-2 linguri branza degresata (se poate inlocui cu iaurt degresat)
-8 bastonase surimi
-cateva masline versi si negre
-frunzulite de patrunjel (nu prea multe, sa-i ramana si lui Fufu :D )
(de aceasta data n-am adaugat amidon, pentru ca bastonasele de surimi contin si amidon si alte minuni :D, cu toate astea imi place gustul lor foarte mult )

Albusurile le-am scos din congelator cu o seara inainte, pentru a se decongela. Dar daca nu aveti albusuri stocate cum am eu o gramada :D. puteti folosi 4 oua intregi. Mie mi se par mai light asa doar cu albusuri.
Albusurile se bat spuma tare, se adauga sarea de la inceput pentru ca ajuta la obtinerea unei spume tari si lucioase. Se adauga crema de branza sau iaurtul. Intr-un bol se amesteca ingredientele uscate cu drojdia. Se toarna acest amestec peste albusurile batute spuma, se amesteca cu o spatula usor sa nu se lase spuma. Bastonasele de surimi se taie in bucatele , la fel si maslinele, iar frunzele de patrunjel se toaca marunt. Se adauga peste albusurile amestecate cu taratele. In forma de briose se pun patratele din hartie de copt. (Prefer la acest tip de briose sa folosesc hartie de copt si nu cosulete, pentru ca hartia se desprinde foarte usor, pe cand cosuletele de hartie se lipesc foarte tare din cauza ca nu se foloseste in compozitie niciun tip de grasime . Am patit-o prima data si am aruncat mare parte din muffinsuri, pentru ca nu am putut dezlipi hartia.)
Se coc muffinsurile aproximativ 30 minute. Sunt excelente la gust, pufoase, moi si se pastreaza bine 3 zile. (La mine atat au tinut. :D) Din cantitatea data mi-au iesit 12 bucati.




Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.