vineri, 13 octombrie 2017

Chakchouka (reteta Sun Food)



Chakchouka (sau Shakshoka, Shakshouka) este o specialitate a bucătăriei nord-africane și a celei evreiești și este preparată din ouă într-un sos de roșii, ardei iute și ceapă. Shakshuka este un mic dejun foarte popular în primul rând în Israel, unde probabil a fost introdus cândva de evreii tunisieni și alți evrei maghrebieni și este considerat între timp mâncare tradițională.
Mie imi place foarte tare acest fel de mancare si chiar daca in tarile de unde provine, se serveste la micul dejun, eu azi am pregatit-o pentru pranz, in primul rand pentru ca se pregateste foarte repede si desigur, pentru ca e o mancare delicioasa si ne place tare mult. Si cum de curand am primit premiul de la Sun Food, premiu constand in conserve sanatoase si delicioase, am promis ca am sa pregatesc o serie de bunatati cu aceste conserve. Tot azi am mai pregatit si o delicioasa supa crema de linte, prin urmare ne-am bucurat de un pranz delicios, marca SunFood.
Pentru aceasta reteta, avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
-1 conserva de rosii Sun Food
-1 ceapa rosie
-2 ardei kapia rosii
-3 catei de usturoi
-3 linguri ulei de masline
-1 lingurita sare de mare
-1 lingurita chimen macinat
-piper macinat
-boia de ardei iute (in functie de cat de picanta va place mancarea)
-5 oua
Ceapa se toaca marunt si se caleste in uleiul de masline. Se adauga ardeii taiati cubulete marunte si se calesc impreuna cu ceapa. Dupa ce s-au inmuiat, se adauga rosiile taiate cubulete, sucul de rosii, usturoiul zdrobit, chimenul, sarea, piperul si boiaua iute. Se lasa sa fiarba cateva minute pana cand sosul incepe sa scada. Se sparg cele 5 oua in sos, se pune capacul peste tigaie si se lasa sa se gateasca ouale in sos 3-4 minute. Eu am preferat sa ramana galbenusul moale, de asta nu le-am lasat mai mult, dar daca va place ca oul sa fie mai bine facut, mai lasati 2-3 minute tigaia pe foc.
Multumesc Sun Food!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.