luni, 27 februarie 2017

Sos caramel



Azi va aduc o reteta simpla dar delicioasa, de sos caramel. Cel mai bun sos caramel pe care l-ati gustat vreodata. Puteti sa-l folositi la orice desert , la inghetata, clatite, creme pentru torturi, prajituri, tarte si ce va mai trece prin minte. Reteta e luata de pe blogul Retetepapabun.

 Ingrediente:
-200 g zahar
-50 g unt
-200 ml frisca lichida Pilos
-2-3 cristale sare roz de Himalaya

Intr-o cratita cu maner mai lung se pune zaharul si se topeste pana se caramelizeaza. Trebuie sa capete culoarea chihlimbarului. Atentie, sa nu se arda prea tare pentru ca devine amarui. Dupa ce tot zaharul s-a caramelizat, se ia cratita de pe foc, se adauga untul si se amesteca pana se topeste tot untul. Se adauga si frisca lichida. In acest moment, caramelul se va intari. Nu va speriati, isi revine. Se pune vasul inapoi pe foc mic si se fierbe sosul, amestecand in continuu timp de aproximativ 10 minute. Se lasa sa se racoreasca putin si se adauga cristalele de sare. Puteti adauga si mai multa sare, daca va place caramelul sarat. Eu il prefer fara sare. Se pastreaza in borcan, in frigider, pana la doua saptamani.  Eu va garantez ca nu rezista nici doua zile, dar asta e deja alta poveste.





Un comentariu:

  1. Iubesc sosurile de caramel, dar in comert nu am gasit niciunul deja facut care sa-mi placa foarte mult. Ceva-mi spune ca voi face cateva borcane :D

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.