joi, 3 septembrie 2015

Pavlova cu mure



In spatele blocului in care locuiesc parintii mei, trebuia sa sa construiasca un Mega Mall. Proiectul e facut de cativa ani, dar...totul a ramas doar in stadiul de proiect. In timp insa pe terenul acela pustiu a crescut o adevarata padure, de unde tata ma aprovizioneaza cu flori si fructe de soc, corcoduse si mure. De cate ori iese cu Alex la plimbare, imi culege mure, le curata si mi le aseaza frumusel in caserole. Anul acesta cu toate ca a fost unul secetos, se pare ca murelor le-a priit pentru ca mi-a culesc foarte multe. O parte le-am congelat, o parte le-am mancat pentru ca imi plac foarte tare si azi am facut si niste pavlove senzationale cu mure. De aceasta data am preferat sa fac niste forme de cosulete de bezea, pe care le-am umplut cu crema de vanilie si deasupra am pus frisca, mure si sos de mure. Sigur ca nu m-am straduit foarte tare sa-mi iasa cosuletele perfecte, nici nu puteam pentru ca m-am grabit sa termin de facut bezeaua inainte sa se trezeasca pitica. Asadar, chiar daca nu sunt cele mai frumoase pavlove din cate am facut pana acum, sunt cu siguranta cele mai bune.

Ingrediente cosulete de bezea
 -6 albusuri
-350 g zahar
-1 lingurita otet
-2 lingurite amidon alimentar
-200 ml frisca 
Se bat albusurile foarte bine, apoi se adauga treptat zaharul si se bat in continuare pana se topeste zaharul. In final se adauga otetul sau zeama de lamaie si amidonul. Pe o foaie de copt desenam 6 cercuri egale. Punem bezeaua intr-un posh si spritam cerculetele, apoi marginile mai ridicate astfel incat sa para niste cosulete. Coacem in cuptorul preincalzit, pe treapta a doua a aragazului, cu usa cuptorului intredeschisa, astfel incat bezeaua sa se usuce mai mult dar sa ramana alba. Eu am lasat cosuletele cam 1 ora si 20 minute, apoi am stins focul si le-am lasat sa se raceasca in cuptor. 
 
Crema de vanilie:
-4 oua
-150 g zahar
-80 g faina
-400 ml lapte
-o lingurita extract de vanilie

Eu am ales cea mai simpla varianta de crema de vanilie, dar voi puteti face si crema clasica crème patissière, in fine, o crema pe care o folositi la cremsnit, eclere, tarte, etc. 
Se pune laptele la fiert . Ouale se bat cu zaharul si faina pana se spumeaza. Se toarna laptele fierbinte peste oua, se amesteca bine, apoi se fierbe crema pana se ingroasa ca o budinca. In final se adauga esenta de vanilie. Crema se lasa sa se raceasca, apoi se pune intr-un posh si se umplu  cosuletele.
 
Decor:
-100 ml frisca lichida
-mure
- sos de mure

Cosuletele umplute cu crema se decoreaza cu frisca batuta, mure si sos de mure. Pentru sos, am pastrat cam 3 linguri de mure pe care le-am pasat printr-o sita, am adaugat putin zahar si am amestecat pana s-a dizolvat zaharul, apoi am pus cate o lingura de sos peste fiecare cosulet.







2 comentarii:

  1. Mi-a placut mereu prajitura Pavlova, desi nu am avut curajul niciodata sa o fac. Mai bine o mananc, de la cineva care o face bine, pentru ca are un gust divin. Cu toate ca nu ma dau in vant dupa gatit, am copiat reteta aceasta, poate, intr-o zi, o s-o faca cineva special pentru mine :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru vizita.
      E o reteta relativ simpla, trebuie doar respectat timpul de coacere si usa cuptorului obligatoriu intredeschisa. In rest, da, e ceva de vis, desi nu toata lumea iubeste aceasta prajitura. Sotul meu considera ca e prea dulce, eu in schimb o ador.

      Ștergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.