luni, 1 mai 2017

Burgeri


Azi pregatim niste burgeri de casa, deliciosi si sanatosi, mai sanatosi oricum decat ce gasim prin fast food. Si pentru ca am vrut sa fie niste burgeri 100% home-made, am pregatit si chiflele moi si pufoase, desigur cu ajutortul nepretuit al masinii de paine.
Nu stiu cat de convingator este aspectul burgerilor mei, dar pot sa va spun ca ai mei au fost pe deplin satisfacuti de gust. Eu in schimb am prins un virus, o raceala, astfel ca nu simt nici gust, nici miros, puteam sa mananc burger sau puteam sa mananc burete :D ca imi era egal. Dar merg pe mana lui Alex caruia i-au placut atat de mult burgerii mei incat a mancat doi pe nerasuflate. In fine, o sa repet experimentul si poate am sa simt si eu ce gust au.

Ingrediente chifle:
-450 g faina 
-200 ml lapte
-50 ml apa
-3 linguri ulei
-1 lingurita sare
-1 lingurita zahar
-7 g drojdie uscata

In cuva masinii de paine se introsuc mai intai lichidele (apa, laptele, uleiul), zaharul si sarea si la final faina si drojdia uscata. Se seteaza masina pe programul de framantare si dospire, program care dureaza 1 ora si 30 minute. Dupa acest timp, se scoate aluatul, se imparte in 6 bucati egale si se formeaza 6 chifle, care se pun intr-o tava, pe hartie de copt. Se acopera cu un prosop si se mai lasa 20 minute, apoi se ung cu putina apa si se presara deasupra seminte de susan. Se coc in cuptorul preincalzit, aproximativ 35 minute, pana se rumenesc deasupra.

Ingrediente burgeri:
-400 g carne tocata mixta vita/porc
-sare
-piper
-1 lingura mustar
-1 lingura ketchup dulce
-6 felii cascaval 

Carnea tocata se amesteca cu condimentele si se lasa in frigider pentru o ora sa se intrepatrunda aromele. Dupa acest timp se imparte in 6 bucati egale si se formeaza 6 chiftele destul de marisoare. Nu va speriati, in timpul coacerii pe gril, se micsoreaza considerabil. Eu am un gril electric de care sunt foarte multumita, carnea se rumeneste uniform si toata grasimea se scurge. Cand carnea e gata, deasupra se pune cascaval si se inchide capacul grilului pentru cateva secunde, atat cat sa se topeasca cascavalul. 
Chiflele se taie in doua. Pe partea de jos se unge cu o lingurita de mustar, se pune salata verde, chifteaua cu cascavalul topit, felii de castraveti si rosii si se acopera cu cealalta jumatate de chifla, unsa cu ketchup. Cam asta e tot, in rest...Pofta buna!





Un comentariu:

  1. arata foarte bine,ce pacat ca nu am momentan carte de vita ca ii incercam si eu,cu prima ocazie cand voi avea ii voi face si eu pentru fetita mea
    mersi Criss pentru reteta

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.