duminică, 28 iunie 2015

Prajitura cu cirese si crema mascarpone


Azi va aduc o prajitura usoara, foarte fina si aromata, o combinatie de fructe (cirese, visine, caise, orice fruct de sezon), crema mascarpone si ciocolata. Un adevarat rasfat pentru papilele gustative. 

Ingrediente
6 oua
200g unt
200g zahar
coaja rasa de lamaie
1 plic zahar vanilat bourbon
250g faina
1 plic praf de copt
500 g cirese

Untul topit 1min la microunde se mixeaza cu zaharul, coaja de lamaie, vanilia si ouale intregi pana se fac besicute. .Adaugam faina si praful de copt.turnam 2/3 din compoziti intr-o tava (20/30), in restul compozitiei adaugam 1 lingura cu varf cacao, amestecam si turnam deasupra compozitiei albe. Deasupra punem ciresele, dam tava la cuptor la foc potrivit 30-35 minute, pana cand trece testul cu scobitoarea.
Crema:
250 g mascarpone
300 ml frisca lichida (Meggle am folosit eu)
3 linguri zahar pudra
1 plic gelatina
50 ml lapte

Gelatina se hidrateaza in cei 50 ml lapte. Intr-un bol se bate mascarpone cu zaharul. Separat se bate frisca, apoi se amesteca cu crema mascarpone. Se amesteca cu mixerul pana se omogenizeaza. Gelatina hidratata in lapte se incalzeste pana devine fluida, avand grija sa nu fiarba, apoi se amesteca cu putina crema si se adauga la intreaga cantitate de crema. Crema se inrinde peste blat si se pune prajitura in frigider, pana cand crema se intareste si devine suficient de ferma incat prajitura sa se poata taia frumos. 

Glazura:
180 g ciocolata cu lapte 
100-120 ml frisca lichida

Ciocolata se topeste pe baie de aburi sau la microunde apoi se adauga frisca lichida atat cat e nevoie sa se poata glazura prajiturile. Eu n-am masurat exact cantitatea de frisca, am tot adaugat cat am considerat eu necesar. Prajitura se taie in cuburi apoi fiecare prajitura se glazureaza individual. Eu am taiat si marginile prajiturii pentru ca arata mai bine asa.
(Poze cu etapele nu am pentru ca nu-mi ajunge timpul sa fac si poze in timpul prepararii. Ma bucur ca reusesc sa fac si atat. :D)







 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.