duminică, 18 iunie 2017

Prajitura rasturnata cu caise



Daca tot sunt pline pietele de fructe, sa profitam, zic si sa facem prajituri cu fructe. Pentru azi, va propun o prajitura rasturnata cu caise si cateva visine printre ele, pentru o pata de culoare si un plus de gust. O mica precizare, reteta mea prevede un blat de pandispan din 6 oua, dar eu cred ca se poate face unul mai mic, din doar 5 oua si restul ingredientelor adaptate in functie de numarul oualor, pentru ca un blat mai subtire se ba insiropa mai bine si va fi putin mai umed si mai bun.

Ingrediente:
-6 oua
-200 gr zahar
-200 gr faina
-1 plic praf de copt
-125 gr unt
-esenta de vanilie
-coaja rasa de la o lamaie
+
-150 gr zahar pentru caramel
-800 g caise
-cateva visine (optional)
-200 g smantana pentru frisca Dorna

Mai intai se caramelizeaza cele 150 g zahar si se roteste cratita in care se coace prajitura, astfel incat caramelul sa acopere in intregime fundul cratitei si la fel si peretii. Ananasul se scurge si se pun jumatatile de caise peste caramel. Printre caise am mai pus si cateva visine.
Albusurile se bat spuma, apoi se adauga zaharul si se bat in continuare pana se topesc cristalele de zahar si rezulta o bezea ferma si lucioasa. Se adauga galbenusurile, esenta de vanilie, coaja rasa de la o lamaie, untul topit si racit si faina amestecata cu praful de copt. Se amesteca usor, pana se omogenizeaza compozitia, apoi se toarna in cratita/tava peste fructe si caramel. Se coace prajitura timp de 35 minute, la foc mic, pe treapta a doua a aragazului. Se rastoarna apoi pe un platou si se decoreaza dupa preferinta.
E absolut delicioasa si se poate face cu orice fructe de sezon sau din compot.







Un comentariu:

  1. Mereu mi-au placut prajiturile rasturnate, dar niciodata nu m-am incumetat sa le incerc. Dar la ce pofta am acum cred ca imi iau inima in dinti!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.