joi, 20 iunie 2013

Donauwellen (Valurile Dunarii - alta varianta)


Prajitura "Valurile Dunarii" este fara doar si poate preferata lui Alex si de cum a vazut visine in piata mi-a cerut sa-i fac prajitura. Desi am facut de multe ori aceasta prajitura, ceva nu mi-a placut, nu am fost pe deplin multumita de rezultat. Blatul mi se parea destul de sec si parca putin tare, astfe ca am testat o alta reteta si anume, reteta prajiturii pufoase cu capsuni si dupa parerea mea blatul acesta se potriveste perfect. Si crema am facut-o altfel decat pana acum, astfel ca in final am reusit sa obtin prajitura perfecta pentru Alex. 

Ingrediente
6 oua
200g unt
200g zahar
coaja rasa de lamaie
1 plic zahar vanilat bourbon
250g faina
1 plic praf de copt
500 g visine

Untul topit 1min la microunde se mixeaza cu zaharul, coaja de lamaie, vanilia si ouale intregi pana se fac besicute. .Adaugam faina si praful de copt.turnam 2/3 din compoziti intr-o tava nu foarte mare (20/30), in restul compozitiei adaugam 1 lingura cu varf cacao, amestecam si turnam deasupra compozitiei albe. Deasupra punem visinele, dam tava la cuptor la foc potrivit 25-30 minute, pana cand trece testul cu scobitoarea.

Crema:
-4 oua
-180 g zahar
-500 ml lapte
-80 g faina
-2 plicuri zahar vanilat/1 pastaie de vanilie
-1 plic gelatina
-250 ml frisca lichida 
Mai intai se hidrateaza gelatina in putina apa. Se pune laptele la fiert cu pastaia de vanilie . Ouale se bat cu zaharul si faina pana se spumeaza. Se toarna laptele fierbinte peste oua, se amesteca bine, apoi se fierbe crema pana se ingroasa ca o budinca.In crema fierbinte se adauga gelatina hidratata si se amesteca bine. Se lasa crema sa se raceasca apoi se amesteca cu frisca batuta. Se pune crema peste prajitura, se da la frigider o ora timp in care se va intari suficient, apoi se glazureaza.
Glazura:
-180 g ciocolata amaruie (Laura)
-frisca lichida 
Se topeste ciocolata pe baie de aburi sau la microunde, apoi se amesteca cu frisca lichida, pana cand devine suficient de fluida pentru a putea fi intinsa frumos. Cu o furculita se fac valuri in ciocolata. Se lasa sa se intareasca glazura, apoi se poate taia praitura in cuburi. Pentru un aspect mai frumos, se pot indeparta marginile. Eu am preferat sa o las cu tot cu margini. 







3 comentarii:

  1. Pe langa faptul ca este aspectoasa este si super delicioasa. Bravo Cris!

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamne cat de bine arata !
    Numai citind reteta , am inghitit in sec si mi-am dat seama ca are un gust senzational....
    Trebuie facuta !
    Te tzuc cu drag Criss !

    RăspundețiȘtergere
  3. Tare bine mai arata si imi plac si modificarile aduse de tine! Pup

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.