marți, 18 iulie 2017

Vacanta Mamaia 2017

De cateva zile ne-am intors din vacanta, de la mare. Mi-a fost atat de dor de mare, in ultimii doi ani n-am vazut marea pentru ca in 2015 a venit pe lume printesa noastra iar anul trecut inca nu m-am incumetat la un drum atat de lung cu un copil de 1 an. Dar anul acesta mi-am planificat vacanta inca din ianuarie cand am si facut rezervarea pentru perioada 7-14 iulie, la Mamaia, hotel Aurora. La fel cum am procedat incepand cu anul 2010, am apelat la serviciile Litoralulromanesc.ro. Sunt adevarati profesionisti si niciodata nu m-au dezamagit. Au cele mai bune oferte, cele mai mici preturi.
 Din fericire am avut parte de o saptamana foarte frumoasa si calduroasa, cu mare calduta si linistita. Am avut ceva emotii cand am vazut la tv ca doar cu cateva zile inainte sa ajungem noi, marea avusese 13 grade C. Dar cum spuneam, am avut noroc si pitica mea a fost mai mult decat entuziasmata si incantata de toata vacanta. Am ales hotelul Aurora, pentru ca imi place zona in care e localizat dar si urma reviewurilor pe care le-am citit pe net. Unele pozitive, altele negative. Dar puse in balanta, au inclinat mai mult cele pozitive. Si pot sa spun ca ma bucur ca am optat pentru hotelul Aurora. Raportul calitate/pret este unul foarte OK. Hotelul se afla in sudul statiunii Mamaia, chiar langa Aquamagic, este un hotel construit in anii 80, e clasificat la 2* iar restaurantul la 3*, desi dupa parerea mea si hotelul merita 3*. Desi la receptie e pus un anunt, conform caruia check-inul se face la ora 18, pe noi ne-au cazat la 11.30, de indata ce au avut camera curata. Noi am ajuns la 9.30 la hotel si hotelul era full, plus o multime de turisti care asteptau sa fie cazati, pe masura ce se eliberau si curatau camerele, turistii erau cazati. Nu prea am facut poze cu camera, pentru ca fiind 4 persoane si camera destul de mica, mereu era dezordine :D. Insa, camerele sunt renovate, sunt dotate cu frigider, televizor LED HD, aparate de aer conditionat, mobilierul e nou si modern, unele camere au pe jos mocheta, altele gresie. Zilnic se face curatenie, prosoapele se schimba de cate ori doreste turistul. Daca le lasa pe jos, e semn ca doreste sa fie schimbate si se schimba, chiar zilnic. Lenjeria de pat se schimba dupa 3 zile. Intr-adevar baia e cam mica si camera e cea standard, avand in vedere ca hotelul e construit pe vremea lui Ceausescu. Dar are un balcon mare si asta din punctul meu de vedere e un avantaj. In 2014 am stat la Perla, 3*, fara balcon si a fost nasol, n-aveam unde usca un prosop, un nde pune un colac, o saltea, etc. Desi peste tot, in camere, pe coridor, la intrarea in hotel sunt afise cu fumatul interzis, in camere sunt si detectoare de fum, se fuma fara probleme pe balcon si ghici unde se aruncau mucurile de tigari? In iarba din jurul hotelului, care era plina de mucuri de tigara. La fel ca si plajele, ca si faleza, la fel ca peste tot. Despre cat e de necivilizat si necioplit turistul roman, ar fi multe de spus.  Hotelul are si o piscina foarte frumoasa, noi am avut camera inspre piscina, insa nu am mers la piscina. Eu sunt de parere ca daca tot am mers la mare, sa mergem pe plaja, ca piscine gasim si la noi in oras. Probabil daca ar fi fost apa mai rece, am fi optat pentru piscina. Insa era destul de aglomerata, dimineata la 8.30 cand se deschidea, dadea lumea navala, unii alergau ca disperatii sa prinda un sezlong.  Hotelul are o parcare privata unde se plateste 10 lei/zi si o parcare acoperita, cu 12 lei/zi. De asemeni, are si un mic loc de joaca pentru copiii intre 2-5 ani, deci dupa parerea mea e perfect pentru o familie de oameni normali, cu venituri medii si care isi doresc niste conditii decente. Pentru cei mai pretentiosi si cu venituri peste medie, exista hotelurile de 4 si 5 stele. :)
De o parte si de alta a hotelului sunt doua constructii incepute, ce par a fi abandonate. Ma gandesc ca cineva ar fi vrut sa construiasca niste hoteluri, pe care nu le-a mai terminat si arata destul de urat.
Restaurantul e unul destul de mare, frumos, clasificat la 3*. Noi am avut doar micul dejun inclus in pret, dar a fost foarte bogat in fiecare zi, desi meniul era aproximativ acelasi, existau multe feluri de mancare , mezeluri, branzeturi, legume, salate, oua, sucuri (timbark), cafele de mai multe feluri, ceai, lapte, iaurt, dulciuri, cereale, deci cred ca oricine putea alege cel putin cateva feluri sa se sature. Sigur ca unii, de teama sa nu ramana flamanzi cumva, isi umpleau pana la refuz farfuriile, apoi lasau jumatate acolo si plecau si normal ca personalului nu-i convine treaba asta si cu atat mai mult patronului, pentru ca se facea o gramada de risipa. Intr-o dimineata am intalnit o cucoana care isi vara pur si simplu furculita in tavile cu salata si baga in gura tacticos, de parca intreg bufetul ar fi fost facut numai pentru ea, in loc sa ia cu lingura si sa-si puna in farfurie si apoi tot ea se stramba afectata, ca  nu-i placea mancarea. Cum spuneam mai sus, ar fi multe de scris despre cat e de necioplit turistul roman. Dar pretentiile sunt cat casa....
In fine, una peste alta, am avut o vacanta frumoasa. Pitica mea a fost foarte incantata de mare, de nisip, desi nu vroia sa umbe deloc prin nisip, doar sa stea pe cearsaf si sa se joace. :) Plimbarea cu vaporasul i-a placut la nebunie, la fel ca si plimbarea cu trenuletul Thomas (care era obligatorie in fiecare seara :D )
Ce nu mi-a placut in schimb, a fost plaja. De la hotelul Parc si pana la hotelul Neptun plaja pare una abandonata. Nu sunt sezlonguri, prin urmare nu sunt nici administratori de plaje si plaja e mizerabila. Nici macar nu se mai sinchiseste nimeni sa adune dupa turistii necivilizati, care lasa prapad in urma loc. Nu sunt pubele de gunoi, cum erau in anii trecuti ci doar niste improvizatii , niste cadre de lemn in care au agatat saci de gunoi, saci care sunt practic goi, pentru ca turistilor le e lene sa mearga pana acolo i sa-si duca gunoaiele. In plus, plaja a fost latita destul de mult, cu aproximativ 100 m si nisipul e plin de scoici sparte, astfel ca abia mai poti pasi fara sa te intepi sau sa te tai.
Dar lasand la o parte micile neplaceri, ne-am bucurat din plin de mare, soare, zile frumoase de vacanta si asteptam cu nerabdare vacanta urmatoare. :)