luni, 28 octombrie 2013

Crema de zahar ars


Imi place foarte mult acest desert, dar n-am facut pana acum doar crema de zahar ars pentru ca baietilor nu le place. Sotul meu mananca tortul cu crema de zahar ars dar asa numai crema, nu. Alex nu vrea nici una nici alta. Asa ca am adaptat cantitatile si am facut doar doua portii mici. E o reteta simpla, cu ingrediente putine dar rezultat delicios.

-3 oua
-300 ml lapte
-1/2 cescuta zahar (am folosit o ceasca de cafea obisnuita)
-vanilie sau esenta de rom
+
-1 ceascuta zahar pentru caramel

Intr-un vas se caramelizeaza zaharul. Atentie sa nu se arda prea tare pentru ca devine amarui. Caramelul se repartizeaza uniform in cele doua vase ceramice si se roteste fiecare vas astfel incat caramelul sa imbrace peretii. 
Intr-un bol se pun cele 3 oua, zaharul , laptele si esenta de vanilie sau rom si se mixeaza. Se toarna apoi amestecul de lapte si oua in vasele deja pregatite. Se pun cele doua vase ceramice intr-o tava in care am turnat apa fierbinte, apoi se pune tava in cuptor pentru o ora. Cand e gata, si crema e ichegata, se lasa sa se raceasca apoi se pune in frigider pentru minim 2 ore. Cu ajutorul unui cutit se desprinde crema de pe margine, apoi se rastoarna pe o farfurie, lasand sa curga deasupra siropul de caramel.  Un deliciu.
Enjoy!





Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.