miercuri, 25 septembrie 2013

Cupcakes cu ciocolata si visine din visinata


In ultimul timp n-am fost prea activa pe blog, am postat doar fugitiv (noroc cu torturile care m-au mai scos din conul de umbra in care am intrat). Dar stiti voi, vara, vacanta care a fost mult prea scurta. Si acum si toamna aceasta care cred ca e cea mai urata din ultimii...multi ani. De fapt nici nu-mi amintesc sa mai fi avut vreodata o toamna atat de rece si urata ca acum. 
Cu vreo doua saptamani in urma am pregatit aceste cupcakes cu ciocolata, cu motz de ganache din ciocolata neagra si ciocolata cu lapte si pe care le-am insiropat usor cu visinata (care mi-a iesit mai buna ca oricand anul acesta :D ).
Deci, cand sunt in pana de idei si nu stiu ce prajitura/desert sa pregatesc, atunci ma salveaza dragalasele cupcakes. :D

Ingrediente:
-3 oua
-100 g zahar
-180 g faina
-2-3 linguri cacao
-100 g unt moale
-60 ml lapte
-1 plic zahar vanilat
-1 lingurita praf de copt (merge un plic intreg ca ies mai pufoase)

Crema ganache:
-100 g ciocolata neagra (Laura)
-50 g ciocolata cu lapte (Laura)
-250 ml frisca lichida

+
visine din visinata

Pentru cupcakes, nimic mai simplu, punem intr-un bol toate ingredientele le batem cu mixerul pana rezulta o compozitie cremoasa si lucioasa. In tava de briose punem cosulete de hartie si in fiecare punem cam 2 linguri din aceasta compozitie. Mai punem deasupra 3-4 visine din visinata si dam tava la cuptor pentru 20-25 minute.
Intre timp, topim pe bain-marie ciocolata in 150 ml frisca, pana se dizolva ciocolata. O lasam sa se raceasca in frigider aproximativ 2 ore, dupa care batem crema cu mixerul, adaugand in fir subtire si restul de 100 ml frisca ramasa. 
Pensulam prajiturelele cu visinata, apoi spritam pe fiecare cate un motz generos de crema ganache.  Cam asta e tot, sunt bune, dulci, usor insiropate si alcoolizate, deci nu mancati prea multe ca s-ar putea sa va imbatati.





Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.