sâmbătă, 14 octombrie 2017

Tarta cu mac si branza (si opt ani de blog)



Zilele acestea, blogul meu a implinit 8 ani! Nici nu-mi vine sa cred ca au trecut atat de repede...
8 ani in care am muncit, am postat aproximativ 1000 de retete, am mai si sters din ele si ar mai trebui sa sterg sau macar sa inlocuiesc unele poze care acum nu prea mai au ce cauta pe un blog. :) Am progresat, am legat prietenii, am avut colaborari frumoase. Va multumesc tuturor celor ce mi-ati fost alaturi, mi-ati apreciat retetele si va astept in continuare cu retete noi si surprize placute.
Azi va servesc cu o felie de tarta delicioasa, cu mac si branza dulce. Sursa de inspiratie este Laura Adamache. Eu am folosit branza de vaci (de Monor) in loc de ricotta, pentru ca nu ne place ricotta.

Ingrediente blat:
-175 g faina
-75 g unt moale
-60 g zahar
-2 oua
-1/2 plic praf copt
-50 g lapte
-1 plic zahar vanilat

Umplutura mac

-200 g mac
-75 g faina1/2 lingurita rasa praf de copt
-3 oua 
-25 g unt topit
-80 g zahar
-1 plic zahar vanilat
-coaja rasa de la o jumatate de lamaie

Umplutura branza

-500 g branza de vaci
-2 linguri smantana
-100 g zahar
-20 g unt topit
-50 g faina
-1/2 lingurita praf de copt
-2 oua
-1 plic zahar vanilat
-coaja rasa de la o jumatate de lamaie

Modul de preparare este unul cat se poate de simplu. Doar introducem ingredientele in bol si amestecam cu mixerul, atat la blat cat si la cele doua umpluturi. :)
Mai intai pregatim blatul. Introducem in bol untul moale, zaharul si zaharul vanilat si batem cu mixerul, apoi adaugam pe rand cele doua oua si in final, faina amestecata cu praful de copt si laptele. 
Tapetam cu hartie de copt, o forma de tort cu diametrul 26 cm si punem compozitia pentru blat. Nivelam si trecem la etapa urmatoare, la umplutura de mac. 
Punem intr-un bol, ouale, zaharul si zaharul vanilat si batem pana se topeste zaharul. Adaugam macul macinat, faina amestecata cu praful de copt si coaja rasa de la o jumatate de lamaie. Omogenizam si turnam amestecul pentru umplutura de mac, peste blat. Apoi pregatim crema de branza.
Amestecam branza de vaci cu smantana, untul topit, zaharul, zaharul vanilat si mixam. Adaugam ouale si mixam in continuare. In final adaugam si faina amestecata cu praful de copt, coaja rasa de lamaie si omogenizam. Turnam amestecul de branza peste umplutura de mac si introducem tava in cuptorul preincalzit si coacem la foc mic timp de 50 minute. Lasam sa se raceasca, apoi punem tava in frigider pentru minim 2 ore. Scoatem inelul detasabil, punem tarta pe un platoi, pudram cu zahar si feliem. 
Enjoy!










2 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.