sâmbătă, 26 decembrie 2015

Prajitura cu bezea cu nuca si crema de ciocolata


Pentru ca mi-au ramas niste albusuri pe care vroiam sa le folosesc cumva, (sigur ca primul meu gand a fost sa fac Pavlova, dar alor mei nu le place), am incropit o prajitura delicioasa cu blat de bezea cu nuca si o crema ganache de ciocolata. Am vazut pe blogul Lucky cake o prajitura numita "Sumegi cu nuca" pe care am modificat-o putin in functie de ingredientele pe care le aveam si mi-a iesit o prajitura de vis, singurul ei defect fiind cantitatea prea mica. :P  O prajitura asemanatoare are si Laura Laurentiu, doar ca ea a copt foi mai subtiri de bezea si a adaugat si cacao. Am sa incerc intr-o zi si prajitura Laurei pentru ca pare tare apetisanta.

Ingrediente blat de bezea cu nuca:
-5 albusuri
-150 g zahar
-110 g nuca macinata
-1 lingura rasa faina

Crema de ciocolata:
-150 g ciocolata neagra (Lidl)
-250 ml frisca lichida (Meggle)

Se bat albusurile spuma, apoi se adauga treptat zaharul si se bat in continuare pana se topeste zaharul si rezulta o bezea lucioasa si tare. Se lasa mixerul deoparte, apoi se adauga nuca macinata si faina si se amesteca usor cu o lingura, avand grija sa nu se lase bezeaua. Se toarna amestecul in tava de la aragaz tapetata cu hartie de copt si se coace blatul de bezea timp de 30 minute. Se lasa sa se raceasca apoi se taie in trei foi egale.
Pentru crema eu am preferat cea mai simpla varianta posibila. Am topit ciocolata in cuptorul cu microunde, apoi am adaugat frisca lichida si am amestecat cu o lingura. N-am facut varianta clasica de crema ganache si nu am batut crema, am pus doar ganache nebatut.





2 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.