sâmbătă, 6 septembrie 2014

Tarta cu prune si bezea



Tarta aceasta as putea s-o trec cu usurinta la esecuri, nu pentru ca n-ar fi buna, e foarte buna si cu siguranta am s-o repet, insa ...nu mi-a iesit asa cum ar fi trebuit. Desi am respectat 100% reteta Elenei Bite. Interiorul prajiturii a avut consistenta unui moelleoux si nu-mi explic de ce. Data viitoare am sa coc blatul cu prunele 35 minute si abia apoi am sa pun bezeaua.

Ingrediente:
-5 oua
-100 + 250 g zahar
-180 g unt
-250 g faina
-1 praf de copt
-zahar vanilat
-coaja rasa de la o lamaie
-o lingurita zeama de lamaie

Intr-un bol se adauga zaharul si galbenusurile si se spumeaza pana se topeste zaharul. Se adauga apoi untul moale, zaharul vanilat, coaja de lamaie, faina amestecata cu praful de copt. Rezulta o compozitie destul de vartoasa, care se pune cu ajutorul unei palete intr-o tava de tort tapetata cu hartie de copt. Peste acest aluat se pun prunele taiate in sferturi si se coace prajitura in cuptorul preincalzit, la foc mic. Elena spunea ca se coace 15 minute, eu am respectat acest timp de coacere dar clar n-a fost suficient, deci lasati-o mai mult, undeva la 30-35 minute. Intre timp se bat albusurile spuma cu cele 250 g zahar. La final se adauga si zeama de lamaie, care va face bezeaua sa fie crocanta la exterior. Bezeaua obtinuta se pune intr-un posc si se spriteaza peste prajitura, dupa cele 35 minute. Se mai pune tava inapoi in cuptor 20-25 minute pana cand bezeaua capata o culoare aurie, apoi se scoate tarta si se lasa sa se raceasca. Abia cand tarta s-a racit de tot se pune in frigider, pentru ca altfel transpira bezeaua si nu mai ramane crocanta.







2 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.