sâmbătă, 7 decembrie 2013

Fursecuri fine cu nuci


Pe siteul Laurei Laurentiu gasiti o multime de  retete ca la mama care mai de care mai delicioase. Am incercat cateva din retetele ei si azi a venit randul acestor fursecuri absolut delicioase. Din start va spun ca o portie (cam ce se vede in poza, minus vreo 2-3 care s-au topit inainte de sedinta foto :D) e mult prea putina. Deci obligatoriu, data viitoare fac doua portii. 

Imgrediente:
-120 g unt moale
-80 g zahar
-1 ou
-1 plic zahar vanilat
-100 g nuca prajita si taiata grosier
-150 g faina
-1 varf de cutit praf de copt (atentie, sa nu depasiti cantitatea)

Untul moale se pune intr-un bol impreuna cu zaharul si zaharul vanilat si se spumeaza cu mixerul. Se adauga apoi galbenusul de ou si in final faina si praful de copt. Aici e bine sa lasati mixerul deoparte si sa amestecati cu o spatula pana se inglobeaza toata faina. Rezulta un aluat destul de moale dar usor de modelat. Din aluat se fac aproximativ 20 bile egale cam de marimea oului de porumbel. (Mie mi-au iesit 24 bucati.)
Albusul de ou se bate putin cu o furculita. Fiecare biluta se da prin albus apoi prin nuca prajita si taiata grosier. Ne ajutam cu mainile astfel incat nuca sa se lipeasca de bilute. Se pun bilutele in tava tapetata cu hartie de copt si cu degetul sau cu coada unei linguri de lemn se face cate o adancitura in fiecare biluta. Se pune dulceata (eu am pus visine, dar puteti pune ce va place, important e sa nu curga pe afara). Se coc fursecurile in cuptorul preincalzit aproximativ 20-25 minute. Laura spunea 15 minute, dar in cuptorul meu au stat cred mai mult de 25. Vedeti voi, cand incep sa devina aurii sunt gata. Se scot pe un gratar si se lasa sa se raceasca. 
Enjoy!






7 comentarii:

  1. chiar ziceam ca nu-mi trebuie nimic dulce in seara asta...pana am dat de furscurile tale si acum vreau si eu:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt grozave si potrivite pentru sarbatori!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mmm, daca sunt cu nuca atunci nu refuz;) Tare bune! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Hmmm..am descoperit ceva bun cu adevarat!! Arata de vis

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am incercat si cu alune si cu nuca pot spune ca mai mult mi-au placut cele cu alune sunt mai fine :-)

      Ștergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.