joi, 20 octombrie 2016

Fursecuri cu pasta de curmale


Aceste minunate fursecuri le-am vazut pe blogul Simonei Callas si mi-au placut foarte tare cum arata. Asa ca le-am trecut pe lista de asteptare....si in final am reusit sa le fac, dar am modificat umplutura. Am folosit o pasta de curmale, ceva in genul celei folosite la fursecurile arabesti maamoul. Si bine am facut, pentru ca am obtinut niste fursecuri absolut minunate, cu iz oriental. Singura problema e ca au iesit mai "palide", dar daca le-as fi lasat sa se "bronzeze" mai mult, ar fi iesit uscate si tari.

Ingrediente aluat:
-150 g unt
-125 g zahar pudra
-1 plic zahar vanilat
-1 ou
-coaja rasa de la o lamaie
-350 g faina
-1 lingurita praf de copt

Ingrediente umplutura:
-200 g curmale fara samburi
-sucul de la o portocala
-coaja rasa de la o portocala
-miezul de la 5-6 nuci

Mod de preparare:
Mixam untul moale impreuna cu zaharul pudra, oul, zaharul vanilat si coaja de lamaie, apoi adaugam faina amestecata cu praful de copt si amestecam cu mana pana inglobam toata faina. Vom obtine un aluat fin, nelipicios.
Pentru umplutura scoatem samburii curmalelor si punem sucul de portocale peste fructele uscate. Lasam cateva minute sa se hidrateze, apoi cu blenderul vertical vom face o pasta. Adaugam coaja de potocale si cateva nuci tocate grosier.
Capacul storcatorului de citrice il ungem cu putin ulei, il punem pe un pahar, apoi punem o folie alimentara inauntru, asa cum se observa in imagini. Aluatul il impartim in 14-16 bile egale si fiecare bila de aluat o introducem in orificiul storcatorului, intinzand aluatul pe margini si lasand o gaura in mijloc. Eu m-am ajutat de coada rotunjita a unei linguri de lemn, dar puteti face acest procedeu si cu degetele. Apoi, in orificiul creat punem o lingurita de umplutura si acoperim cu aluat. (Sper ca imaginile postate va vor fi de ajutor.)
Scoatem fursecul cu tot cu folie si il punem in tava pe hartie de copt. Coacem prajiturile 25 minute (sau in functie de cuptor, mai mult sau mai putin). Simona spunea ca le-a copt 15 minute si ale ei erau rumene si frumoase. Ale mele dupa 15 minute erau necoapte, asa ca le-am lasat 25. Dar atentie, nu trebuie lasate mai mult, pentru ca devin uscate si tari. Cand sunt gata, se scot pe un gratar si se lasa sa se raceasca, apoi se pudreaza cu zahar.










Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.