marți, 20 decembrie 2011

(Primul meu) Cozonac cu nuca



Primul meu cozonac, neasteptat de bun. Trebuie sa va spun ca nu suntem deloc fani cozonac, asa se explica si faptul ca e primul cozonac facut de mine. Daaaar, cu siguranta nu va fi ultimul, pentru ca surpriza! Brusc ne-am dat seama ca ne place cozonacul. A iesit atat de bun, de pufos, de aromat incat s-a terminat foarte repede. Am sa pun si reteta si am sa va spun si cat de simplu este sa faci un cozonac. :) Putin mai tarziu, ca ma zoreste Alex. :)
Scuzati pozele nu foarte elegante, facute pe masa de lucru, pentru ca de fapt nu credeam ca am sa-l pun pe blog.  

-500 g faina
-200 ml lapte
-2 galbenusuri de ou
-100 g unt topit
-150 g zahar
-25 g drojdie sau un pliculet drojdie uscata (dr. Oetker)
-2 plicuri zahar vanilat
-coaja de lamaie sau de portocala 

Intr-un vas punem laptele caldut amestecat cu o lingurita de zahar si una de faina si adaugam drojdia proaspata. (Daca folositi drojdie uscata, stiti ca aceasta se amesteca cu faina si nu trebuie dizolvata in lapte.)  Se lasa pana incepe sa se umfle drojdia. 
Separat, intr-un bol se pune faina, zaharul, galbenusurile, vanilia, coaja de lamaie si se amesteca. Se adauga drojdia cu laptele si se incepe framantarea. Se adauga untul topit si se framanta aluatul pana cand acesta nu se mai lipeste de mana sau de peretii vasului. Se acopera vasul cu un prosop si se lasa aluatul sa creasca o ora pana cand isi dubleaza volumul.
Pentru umplutura:

-250 g nuca macinata
-50 g zahar
-120 ml lapte
-esenta de rom
-1 lingura cacao

Se pune laptele cu zaharul la fiert, iar cand acesta incepe sa fiarba, se adauga nuca macinata si esenta de rom.


Dupa ce aluatul a crescut, se imparte in doua parti egalke. Se intinde fiecare bila de aluat intr-o foaie dreptunghiulara, se pune crema de nuci. In cel de-al doilea sul am adaugat si o lingura de cacao la crema de nuci. Se impletesc cele doua suluir si se pun in tava de cozonac pe hartie de copt.


Se unge cozonacul cu un galbenus de ou si se presara zahar deasupra. Se coace minim 45 minute in cuptorul preincalzit. Eu puteam sa-l mai las, pentru ca marginile n-au fost suficient de bine rumenite, insa imi era teama sa nu se arda deasupra.





10 comentarii:

  1. Ce apetisante sunt.Daca nu spuneai nu se vedea ca este primul tau cozonac.Felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos,nici nu se vede ca e primul:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Andreea, Sanda, Teo. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumos ti-a iesit! Nu zici ca e primul!! :) Esti profi!!! Te pup! Sarbatori fericite!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mmm, a iesit minunat!!!Tare frumos a crescut!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Felicitari, arata f bine! Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  7. Orice lucru are un început! dar dacă ești talentata...uite ce cozonaci minunați ai făcut!
    pupicei

    RăspundețiȘtergere
  8. din cantitate ta cati cozonaci ti-au iesit?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-a iesit ce se vede in poza, adica un singur cozonac, destul de mare ce-i drept.

      Ștergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.