vineri, 18 mai 2012

Cosulete cu nuca si gem


O reteta absolut delicioasa, pe care am luat-o de pe blogul Lissei si la care am facut mici modificari. (Te pup Lissa, merci pentru reteta.) Am sa incerc maine sa fac niste poze mai bune.

Pentru cosulete:
- 550 g faina
-250 g unt/margarina
-4 galbenusuri
-4 linguri smantana
-5 linguri zahar
-1 plic zahar vanilat
-1 lingurita bicarbonat de sodiu

Pentru umplutura:
-4 albusuri
-7 linguri zahar
-1 lingura esenta de rom
-250 g nuca macinata

Mai intai amestecam faina cu untul taiat cubulete, adaugam zaharul, vanilia, galbenusurile, smantana, bicarbonatul de sodiu stins cu zeama de lamaie si framantam un aluat pe care il lasam o ora in frigider.
Albusurile se bat spuma, se adauga zaharul si se bat in continuare pana se topeste zaharul. Se adauga esenta de rom, apoi in final, amestecand usor cu o paleta, adaugam nucile macinate.
Cosuletele de tabla se ung cu ulei. Aluatul se intinde pe planseta, se decupeaza cerculete care se pun in cosuletele de tabla. In fiecare cosulet se pune dulceata (de visine in cazul meu).  Peste dulceata se pune bezeaua cu nuca. Se poate pune intr-un posh si sprita sau pur si simplu se poate pune cu o lingura. Se introduce tava in cuptorul preincalzit si se coc cosuletele 35 minute la foc mic. 
Dupa racire se pudreaza cu zahar. Sunt foarte fragede si foarte bune.
Mie mi-au iesit 30 de bucati, dar mi-a mai ramas aluat. Nu si umplutura, asadar aluatul l-am pus in frigider si maine mai pregatesc umplutura. Data viitoare am sa fac umplutura din 6 albusuri si 300 g nuca. 







6 comentarii:

  1. Ce deliciu!O combinatie perfecta pentru gustul meu:)Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca zici ca e bun... inseamna ca asa e... Tot ce am facut de la tine a fost minunat!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte faine.Cand eram mica nu-mi placeau deloc, acum sunt exact pe gustl meu.
    Te pup si-ti doresc un weekend fain.

    RăspundețiȘtergere
  4. Reteta salvata desigur! Foarte faine tre sa fie!

    RăspundețiȘtergere
  5. buna. spune-mi te rog cate bucati ies din ingredientele de mai sus. multumesc

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.