luni, 11 iulie 2016

Inghetata de mure


Ieri mi-a adus tata o galetusa de mure acrisoare, dar bune de tot. Mie imi plac tare mult fructele de padure si murele in mod special. Azi am facut o inghetata din ele, o inghetata cremoasa si absolut delicioasa. 

Ingrediente:
-250 g mure
-250 ml iaurt gras
-200 ml smantana pentru frisca
-4 linguri zahar
-zeama de la jumatate de lime


Pentru inghetatele cu iaurt, e recomandat sa se foloseasca un iaurt gras de tipul celui grecesc. (Cel mai bun in opinia mea e cel de la Lidl, cu 10% grasime, sau iaurtul Olympus. Eu am avut iaurt Cedra de la Napolact, cu 6% grasime si a fost foarte bun si acesta. Frisca am folosit 100 ml naturala si 100 ml vegetala, pentru ca din cea naturala am folosit jumatate pentru altceva. Zeama de lime pe langa faptul ca ii da un gust bun inghetatei, impiedica formarea acelor de gheata. 
Asadar, se pun intr-un vas iaurtul, zaharul, zeama de lime si murele si se mixeaza pana cand murele se zdrobesc si zaharul se topeste. Separat se bate frisca pana rezulta o spuma lejera. Nu e nevoie sa fie batuta tare ca si pentru creme. Frisca se adauga peste amestecul de iaurt cu mure, se omogenizeaza, se toarna intr-o caserola de plastic si se pune in congelator pentru minim 3 ore.  Inghetata e cremoasa, fara ace de gheata, delicioasa si foarte usor de facut.





Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.