sâmbătă, 21 decembrie 2013

Piersici



In plina iarna, va aduc un strop de culoare si putina vara in case. Mi-e dor de vara si tare mi-as dori sa traiesc intr-o zona unde sa nu fie iarna, frig, nici macar toamna ci doar vara, o lunga si nesfarsita vara. :) Dar, deocamdata raman doar cu visele si cu vara in suflet si hai sa ne trezim la realitate si sa trecem la piersicile noastre. :D Le-am facut dupa reteta Lisseisi sunt foarte multumita de aceasta reteta, in sensul ca piersicile sunt moi si fragede, fara sa fie nevoie sa stea o zi-doua. Singura mea problema e ca nu prea estimez corect dimensiunea nucilor :D :D si mi-au iesit piersicile prea mari. La fel am patit si cu turtele dulci. :D

Ingrediente pentru coji:
-3 oua
-150 g zahar
-200 ml ulei
-1 praf de copt
-1 plic zahar vanilat
-coaja si zeama unei lamai
-500 g faina

Intr-un bol mai incapator se pun ouale, zaharul, uleiul sizaharul vanilat si se bat cu mixerul . Se adauga apoi coaja si zeama de lamaie si in final lasand mixerul deoparte, faina amestecata cu praful de copt. Se amesteca cu o spatula sau cu o lingura la inceput, apoi se framanta cu mana pana rezulta un aluat nelipicios. Din acest aluat se formeaza bilute de marimea unor nuci si se pun in tava pe hartie de copt. Se coc 15-20 minute in functie de cuptor, la foc mic. Ele trebuie sa ramana albe la suprafata si aurii dedesubt. Se lasa sa se raceasca de tot apoi cu un cutitat ascutit se scobesc,


Crema:
- 300 ml smantana pentru frisca
- 200 g ciocolata (amaruie+lapte)  

 - esenta de rom
- 5 linguri de nuci macinate sau doar zdrobite 

-miezul scobit de la coji

Pentru crema, se rupe ciocolata si se amesteca cu frisca. Se topeste pe baie de aburi, apoi se pune in frigider 2 ore, dupa care se bate cu mixerul. Se adauga esenta de rom, nucile prajite si macinate, miezul scobit al cojilor. Trebuie sa rezulte o crema mai tare.

Decor:
-colorant galben si rosu diluat in apa
-zahar tos 
-frunzulite verzi

Fiecare coaja se umple cu crema, apoi se lipesc cate doua. Atentie, sunt destul de fragile. Se dau apoi prin colorant galben, colorant rosu si prin zahar tos. Se pun pe o tava sa se zvante putin, apoi se pot pastra in cutii de tabla.






5 comentarii:

  1. Si mama zice ca ale mele sunt prea mici bilutele si prea rotunde :)))..Eu le umplu luni...

    RăspundețiȘtergere
  2. Craciun fericit alaturi de cei dragi!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna. Am facut si eu aceste superbe piersicute. Am respectat exact reteta pentru coji dar mie mi s-au crapat cand erau inca in cuptor. Sunt foarte fragile si cand am incercat sa le scot miezul multe s-au distrus. Oare ce ar trebui pus in aluat sa fie mai compacte? (le-am copt la 100-110 gr C) LIDIA

    RăspundețiȘtergere
  4. Lidia, dupa cum se vede in poze, si mie mi s-au crapat cateva, dar dupa colorare si dupa ce le-am dat prin zahar, crapaturile nu se mai vad. Ma gandesc ca poate e prea mult praf de copt, data viitoare am sa pun doar jumatate de plic. Incearca si tu cu mai putin praf de copt. La scobit intr-adevar e nevoie de atentie, pentru ca sunt fragile. Si mie mi s-au rupt doua coji, dar in general au ramas intacte. In legatura cu temperatura la care se coc, nu ma pot pronunta pentru ca eu am un aragaz simplu, fara termometru si fara ceas, dar toate prajiturile le coc pe treapta a doua, fara sa scot tava de aragaz si incalzesc cuptorul, apoi focul il dau la minim si asa coc absolut orice.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.