joi, 27 martie 2014

Tort cu lime


Sursa de inspiratie pentru acest tort (pentru crema de fapt) a fost Edith Frincu, pe blogul careia am vazut o tarta cu lime care mi-a placut tare mult.
Ingrediente:
-3 oua
-3 linguri indulcitor Stevia
-1 cutie iaurt activia 0.1%
-1 plic praf de budinca cu gust de lamaie
-4 linguri tarate de ovaz macinate fin
-esenta de lamaie
-coaja rasa de la o lamaie
-1 lingurita praf de copt 
Crema:
-1 lime (coaja si zeama)
-1 plic praf de budinca cu gust de lamaie
-2 oua
-3 linguri indulcitor Stevia (sau dupa gust)
-400 ml lapte
-1 plic gelatina

Sirop:
-100 ml apa
-esenta de lamaie
-1 lingurita indulcitor
Albusurile se bat spuma, apoi se adauga indulcitorul si se bat in continuare pana rezulta o bezea lucioasa si tare. Se adauga apoi galbenusurile, iaurtul, si in final praful de budinca amestecat cu taratele si praful de copt. Se amesteca cu o spatula, apoi se adauga esenta si coaja de lamaie. Se toarna compozitia in tava de tort tapetata cu hartie de copt si se coace aproximativ 25 minute la foc mic in cuptorul preincalzit.
Pentru crema, mai intai hidratam gelatina in putin lapte. Ouale se bat cu indulcitorul, apoi se adauga praful de budinca si laptele caldut, coaja si zeama de lime si fierbem budinca la foc mic pana se ingroasa. Pe o tava punem inelul detasabil al formei de tort. Asezam blatul pe care il vom insiropa. Turnam budinca de lamaie/lime din care vom pastra 2 linguri. Dam la rece apoi ornam. Pentru ornat am pastrat doua linguri de budinca, pe care le-am amestecat cu 2 linguri branza fagaras 3% (mai slaba nu am gasit). Batem cu mixerul si mai adaugam un strop de esenta de lamaie. Cu un posh formam rozete.Eu am pus si niste afine pentru o pata de culoare. E un tort extraordinar de bun si racoros iar blatul e atat de pufos incat nimeni n-ar crede ca nu e cu faina. Cred ca e cel mai bun desert Dukan de pana acum.
 




2 comentarii:

  1. oltre ad essere bella è anche buona con il budino alla vaniglia!! Passo a mangiarne un pezzo!!
    Buona serata.
    Inco

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.