joi, 18 august 2016

Prajitura rasturnata cu prune



Prajitura rasturnata cu prune sau cu alte fructe (mere, pere, piersici, ananas, etc) este una dintre prajiturile simple, rapide, la indemana oricui, dar cu un rezultat spectaculos si delicios.

Ingrediente:
-5 oua
-5 linguri zahar
-5 linguri faina
-1 lingurita praf de copt
-50 g unt
-scortisoara
+
-8 linguri zahar pentru caramel
-12-14 prune taiate in jumatati

Intr-un vas se caramelizeaza cele 8 linguri de zahar si se tapeteaza vasul cu acest caramel. Peste caramel se pun jumatatile de prune. Peste prune se presara 1 lingura zahar, scortisoara si se pun bucatele de unt.
Se bat cele 5 albusuri spuma, se adauga zaharul, se bate in continuare pana se topeste zaharul, se adauga si galbenusurile si coaja de lamaie, apoi amestecand cu lingura se adauga faina amestecata cu praful de copt. Se toarna compozitia obtinuta peste prune si se coace prajitura 35 minute . Cel mai bine e sa se faca testul cu scobitoarea. 
Se rastoarna prajitura si se lasa sa se raceasca apoi se serveste ca atare sau decorata cu frisca. Sau cu un glob de inghetata de vanilie....Eu am lasat-o simpla de aceasta data.
Simpla si delicioasa!




3 comentarii:

  1. Este una din prăjiturile pe care le fac si eu drag alor mei.
    Fara sa ma înțelegi greșit, in reteta pui prune in zahăr ars si aștepți sa se înmoaie mere. Poate a fost o scăpare 😉
    Mult succes in continuare. Loredana

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci pentru atentionare. Problema e ca postez in mare graba, cand ma lasa bebelina si nu am fost atenta. Am copiat modul de preparare de la prajitura rasturnata cu mere, fara sa corectez greselile.

    RăspundețiȘtergere
  3. super bine arata rasturnata aceasta!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.