luni, 1 septembrie 2014

Vegeta de casa


Azi va propun o metoda simpla, dar care necesita ceva timp si rabdare, de a face vegeta naturala, fara conservanti, coloranti, potentiatori de arome si alte minuni care mai de care mai periculoase si mai cancerigene. Nu sunt absurda si stiu ca e imposibil sa mancam 100% sanatos, dar cel putin merita sa incercam sa eliminam din alimentatia noastra tot ce stim sigur ca e nesanatos. Iar delikatul pe care majoritatea il folosim zilnic e clar ceva cat se poate de nesanatos, mai ales din cauza glutamatului de monosodiu, cel care da gustul acela specific si creeaza dependenta. Cu doi ani in urma am incercat aceasta metoda de a face vegeta, sub forma de cuburi pe care le-am congelat. Foarte practica metoda, numai ca de aceasta toate sertarele congelatorului meu sunt pline cu altceva si nu mai am loc. Asa ca am incercat si aceasta metoda, prin uscare. Sigur ca cel mai bine ar fi sa uscam legumele la soare, insa pentru asta e nevoie de mult spatiu deschis, ceea ce mie imi lipseste. Cuptorul e o varianta simpla si la indemana oricui, desi mai neplacuta vara cand e foarte cald....

Ingrediente:
-morcovi
-patrunjel (radacina si frunze)
-telina (radacina si frunze)
-ceapa
-adei rosu, galben, verde
-gulie

(Acestea le-am folosit eu, insa puteti usca orice legume va plac. Ex: varza, dovlecel, conopida, etc. )
Legumele se spala, se curata si radacinoasele se dau pe razatoare. Ceapa se taie solzisori iar ardeii in feliute subtiri. Frunzele se spala si se leaga cu o sfoara si se agata pe un carlig undeva in bucatarie si se lasa sa se usuce in mod natural. In 2-3 zile sunt gata. Legumele astfel pregatite se pun in tava de la aragaz pe hartie de copt si se pun in cuptorul incalzit pe treapta superioara. Se usuca minimum doua ore cu usa cuptorului intredeschisa. Se scot apoi si se lasa peste noapte intr-un loc racoros pana a doua zi. Eu le-am maruntit putin cu o rasnita insa daca nu va deranjeaza puteti sa le lasati ca atare sau sa le maruntit si mai tare. Se pastreaza in borcane de sticla sau in cutii de tabla. 
N-am sa va spun ca e la fel de gustos ca si delikatul/vegeta din comert, dar cel putin e 100% natural.




Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.