duminică, 22 noiembrie 2015

Empanadas picante cu porumb SunFood


Placintelele acestea dragalase de origine sud-americana sunt tare apreciate de Alex dar in egala masura de noi toti. Astfel ca pe cand mi-am facut si eu timp sa le pozez, m-am trezit ca au mai ramas doar 6 bucati. Cat pe ce sa ratez sedinta foto. :D Am mai facut empanadas, insa de aceasta data am ales alta umplutura si am modificat putin si reteta aluatului. 

Ingrediente aluat:
-400 g faina
-1 varf lingurita bicarbonat de sodiu stins cu zeama de lamaie
-1 lingurita sare
-200 g unt rece
-1 ou
-1-2 linguri apa rece

Aluatul este asemanator cu cel de tarte si se face la fel. Faina se pune intr-un bol, se adauga bicarbonatul de sodiu stins cu zeama de lamaie, sarea, untul rece taiat cubulete. Cu ajutorul degetelor seamesteca toate ingredientele apoi se adauga oul si apa rece. Mai intai se adauga o lingura de apa rece si daca aluatul nu e suficient de legat, se adauga inca o lingura de apa rece. Aluatul rezultat e unul elastic si nelipicios, care se inveleste in folie alimentara si se pune in frigider pana cand se pregateste umplutura.

Umplutura:
-1 bucata praz
-150 g sunca
-100 g cascaval ras
-5 linguri porumb Sun Food
-sare
-piper
-boia de ardei iute
-2 linguri ulei de masline

Prazul se taie marunt si se caleste in uleiul de masline. Se adauga sunca, porumbul, cascavalul ras si condimentele dupa gust.
Aluatul se intinde pe planseta de lucru, se decupeaza cercuri, se pune cate o lingura de umplutura, se pliaza cercurile si se preseaza cu degetele sau cu o furculita. Placintelele astfel obtinute se pun intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Se ung cu galbenus de ou si se presara deasupra putin pesmet amestecat cu boia de ardei iute. Se coc placintelele pana devin aurii. Se servesc simple sau cu diferite sosuri.





Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.