sâmbătă, 23 martie 2013

Prajitura Londoneza


De ce i-o fi zicand astfel, habar n-am. :'-(
Dar eu asa am reteta....Prajitura imi aminteste de bunica mea, era una din specialitatile ei, numai ca in caietul ei scria "Finom dios", adica prajitura buna cu nuca. :-D
De buna, e buna, de rapida e ultra rapida, problema e ca trebuia coapta putin mai mult, dar imi era teama ca se arde bezeaua. Plus ca mi s-a facut ditamai craterul fix pe mijlocul prajiturii. Daca stie cineva de ce, sa ma lumineze si pe mine, pentru ca pana acum nu mi s-a mai intamplat asa ceva. 

Inainte de a scrie reteta, vreau sa mentionez ca aceasta reteta participa la provocarea lunii martie, "Dulce Romanie", gazduita de Paula Gafitescu - Enjoy Dessert.

Ingrediente:
-5 galbenusuri
-150 g unt.margarina
-265 g faina
-150 g zahar
-coaja rasa de la o lamaie
-1 borcan gem de caise
+
-5 albusuri
-185 g zahar
-185 g nuca macinata

-o tava de aproximativ 25/35

Galbenusurile se amesteca cu zaharul si se bat cu mixerul pana se spumeaza. (Eu am folosit zahar Coronita si mi s-a parut foarte dur, in sensul ca nu vroia sa se mai topeasca....Am tot batut eu cu mixerul si tot mai crantanea.)
Se adauga untul moale, apoi faina, amestecand cu lingura si in final framantand cu mana. Rezulta un aluat moale, nelipicios, dar care se intinde destul de greu si se cam rupe.
Aluatul se pune in tava, peste aluat se pune gemul, apoi bezeaua cu nuca. (Aici, cred ca ar fi trebuit sa pun prajitura 10 minute in cuptor si abia apoi sa pun bezeaua. Se coace 30 minute. 





8 comentarii:

  1. Wowww , a iesit super. Felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  2. Este o prajitura foarte buna.Am pregatit-o si eu si mult mi-a mai placut.Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte bine arata!!.. Si cu gem de caise.. mmmm...

    RăspundețiȘtergere
  4. Intr-adevar, tot prajiturile bunicii sunt mai gustoase, nu? :)

    RăspundețiȘtergere
  5. In primul rand felicitari ptr blog,e super aranjat,bravo Criss!prajitura e bestiala,stiu reteta sin copilarie,o facea mama des,trebe sa o fac si eu de Pasti neaparat,te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  6. Super! Crocantul de deasupra cred ca e grozav!

    RăspundețiȘtergere
  7. mmmm, yummmm, yummmm..arata super si deja am pofta de ea..:D

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.