joi, 28 martie 2013

Cozonac cu fructe uscate si rahat


Azi va prezint un cozonac simplu , bun si pufos, umplut cu stafide, merisoare si rahat. Eu as fi renuntat la rahat ca sincer imi ajunge cel de fiecare zi :D...dar Alex a vrut sa fie cu rahat, prin urmare i-am indeplinit dorinta.

Pentru aluat am respectat reteta de aici.

Pentru aluat:
-450 g faina 000
-1 plic drojdie uscata
-1 praf de sare
-100 g zahar
-2 galbenusuri de ou + 1 ou intreg
-50 g unt moale
-3 linguri ulei
-150 ml lapte
-1 plic zahar vanilat
-coaja rasa de la o lamaie
 +
-merisoare
-stafide
-rahat

Intr-un vas amestecam faina cu zaharul si drojdia uscata. Separat amestecam laptele caldut cu untul lichefiat si uleiul. Peste faina adaugam ouale batute, apoi laptele cu untul si uleiul si framantam un aluat elastic si nelipicios, pe care il acoperim cu un prosop si il lasam la dospit o ora. (Eu am folosit de aceasta data drojdie uscaka Pakmaya dar n-am fost multumita, pentru ca nu mi s-a parut la fel de buna ca si dr. Oetker si nici aluatul m-a crescut suficient.)
Impartim aluatul in doua parti egale, intindem fiecare parte intr-o foaie dreptunghiulara, presaram fructele uscate si rahatul, rulam si impletim cele doua suluri. 
Se mai lasa cozonacul la dospit cel putin 30 minute, dupa care se unge cu galbenus de ou, se presara zahar deasupra si se coace 50 minute. Dupa cca 35 minute se acopera cu folie de aluminiu sau cu hartie de copt pentru a nu se arde la suprafata.
 


 




4 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.