luni, 4 august 2014

Dulceata fina din fructe de soc


Am tot vazut dulceata din fructe de soc , am si mancat candva dar atunci nu m-a dat pe spate, insa am citit si despre beneficiile fructelor de soc si anul acesta m-am hotarat sa fac si eu. La aceasta dulceata practic a muncit toata familia, tata si Alex au cules fructele, dar munca de chinez ne-a revenit noua, adica mie si sotului. Si a fost munca nene nu gluma. Patru galetuse cu fructe de soc. 5 ore am ales boitele coapte si negre de pe ciorchine, le-am spalat in mai multe ape, apoi am pus zahar peste ele si le-am fiert. Apoi a urmat pasarea lor, o parte printr-o strecuratoare, apoi prin masina de rosii, pentru ca altfel as fi pasat si acum la ele. :D Si in final a rezultat ceea ce se vede in poze, o dulceata extrem de fina, matasoara, de fapt consistenta seamana cu pasta de macese insa dupa parerea mea are o savoare si o finete aparte. Sau poate si pentru ca am muncit atat de mult la ea, a iesit atat de buna. In tot cazul eu cred ca a meritat toata munca de doua zile. 

Ingrediente:
-4 kg bobite de soc
-2 kg zahar
-zeama de la doua lamai
-2 plicuri zahar vanilat


Se aleg doar fructele negre, coapte. Dupa cum vedeti, pe ciorchine sunt si bobite verzi sau mov deschis. Acelea nu le-am pus la dulceata. Se culeg asadar bobitele si se spala in 2-3 ape. Daca se pun intr-un vas cu apa rece, bobitele verzi si necoapte se ridica la suprafata si e mai usor sa le alegeti. 
La mine toata aceasta operatie a durat 5 ore. Dupa ce bobitele sunt bine spalate, se pune zaharul si se amesteca astfel incat fructele sa-si lase sucul. Avand in vedere ca eu am terminat de curatat si spalat fructele seara la 22, am pus zaharul peste ele si le-am lasat pana a doua zi in frigider. Se adauga zaharul vanilat si sucul de la doua lamai si se pune apoi vasul la fiert la foc mic si se amesteca din cand in cand. Eu am lasat dulceata sa fiarba vreo doua ore, dupa care am  pasat-o prin masina de rosii. Merge greu din cauza samburilor care sunt destul de mari si tari si tot blocheaza masina. Si aceasta operatie a durat cam o ora, pentru ca puneam doar putina dulceata, o dadeam prin masina, apoi puneam inca o lungura sau doua si tot asa. Cu siguranta ar fi mers mai usor daca dadeam fructele in stare cruda si apoi puneam dulceata la foc. Dar din greseli invatam, asa ca anul viitor sper sa-mi usurez munca.
Dupa ce am pasat dulceata, am mai fiert-o o ora apoi am turnat-o in borcane sterilizate, am capsat borcanele si le-am acoperit cu paturi pana a doua zi. 
Din cantitatea de mai sus mi-au iesit 10 borcane de dulceata.

 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.