joi, 11 august 2016

Muffins cu afine


Azi e o zi urata, ploioasa, care te duce cu gandul la un inceput de toamna (o, nuu, as vrea sa mai tina vara, macar pana-n decembrie...) asa ca am aprins focul in cuptor si le-am facut copiilor niste muffinsuri delicioase , pufoase si aromate si care se cer repetate cu siguranta, pentru ca pitica mea se tot invarte pe langa ele si repeta "papa, papa". A, mi- au iesit 12 bucati, dar pana sa ajung sa le pozez, Alex a mancat trei pe nerasuflate asa ca mi-au ramas doar 9 pentru pozat. Indraznesc sa spun ca e reteta perfecta pentru muffinsuri, sau in orice caz, aproape perfecta. 

Ingrediente:
-3 oua
-150 g zahar
-120 g unt topit
-140 g iaurt gras (Olympus 10%)
-1 lingurita rasa bicarbonat de sodiu
-300 g faina
-1 plic praf de copt
-1 zahar vanilat
-coaja rasa de la o lamaie
-200 g afine 

Intr-un bol se pun untul topit, ouale, iaurtul, zaharul, bicarbonatul de sodiu si se mixeaza. Se adauga apoi faina amestecata cu praful de copt, vanilia si coaja de lamaie si se amesteca cu mixerul pana cand compozitia devine omogena si capata consistenta unei smantani groase. Se adauga afinele si se amesteca usor cu o lingura. Daca folositi afdine congelate (cum am folosit eu), nu le decongelati in prealabil, pentru ca se vor zdrobi si vor colora tot aluatul de muffins. Daca folositi afine proaspete, le spalati intr-o strecuratoare pe care o cufundati intr-un vas cu apa rece, apoi le puneti pe hartie absorbanta , apoi adaugati afinele in compozitia de muffins. In tava pentru muffins se aseaza cosuletele de hartie, apoi se pune cate o lingura din compozitie. Pentru a obtine muffinsuri frumoase, nu umpleti de tot formele, puneti cam 2/3 doar, pentru ca ele vor creste destul de mult. Eu le-am umplut cam prea tare pentru ca am vrut sa intre toate in cuptor din prima serie. Altfel, probabil mi-ar fi ramas compozitie pentru inca 1-2 muffinsuri. 
Se coc 30 minute, apoi se scot din forme, se pun pe un gratar sa se raceasca si se servesc pudrate cu putin zahar. 

  





Un comentariu:

  1. Sono di una sofficità unica..anche cioccolatosi. Brava come semore.
    Se ti va passa sul mio blog, potrà esserci qualcosa che puó intetessarti. Buon estate

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.