sâmbătă, 9 martie 2013

Nuci cu crema de ciocolata


Stiti ce fac cei care nu au de lucru? Isi cauta....Asa si eu, in ziua libera de 8 Martie, daca tot n-a trebuit sa merg la serviciu, mi-am cautat de lucru....Si mi-am gasit.....
Cu cateva zile in urma am primit de la niste prieteni o forma de nuci pe care mi-o doream de mult. Oare de ce???? OMG !! daca stiam ce ma asteapta!


Si cum va spuneam, m-am apucat de facut coji de nuci. Nuci impropriu spus. Sunt mari cat niste...degetare. Am reusit sa le umplu cu coada unei lingurite, deci va imaginati cam cat de mari sunt. Asa unite, sunt cam de marimea unor corcoduse. Pana la urma am reusit sa le fac, dar nu va spun cum arata bietul meu aragaz si bucataria mea de 4 mp. :D Si cat am frecat pe urma la forma de nuci de mi-au sarit ochii. Dar m-am lecuit si cel putin in urmatorii 100 de ani nu mai vreau sa aud de nuci. :D

Pentru coji am folosit reteta Nainei iar pentru crema, reteta unei prietene dragi, Elena Bite.

Pentru coji am folosit:
- 3 oua
- 1 cana ulei (250 ml)
- 1 cana zahar
- 1 praf de copt
- esenta de vanilie
- zahar vanilat
- 550 g faina

Crema:
- 300 ml smantana pentru frisca
- 200 g ciocolata (amaruie+lapte)
- 8 biscuiti zdrobiti cat mai fin (am pus resturi de la coji)
- esenta de rom
- 5 linguri de nuci macinate sau doar zdrobite 

Se bat ouale cu zaharul, vanilia si uleiul, apoi se adauga faina amestecata cu praf de copt. Din aluatul obtinut se modeleaza bilute,  care se pun in forma bine incinsa si se coc pe flacara mica pana devin usor maronii. Se coc destul de repede, asa ca atentie sporita.  (daca va incumetati)


Nu stiu daca se vede cat de mici sunt bilutele din aluat. Ei bine, cand a venit randul sa le pun in forma, am impartit fiecare biluta in doua, pentru ca erau prea mari!
Si asa arata cojile de nuci.


Si acum urmeaza o alta etapa din munca de chinez batran. :D Umplutul cojilor, care sunt atat de mici incat am reusit sa pun crema doar cu coada unei lingurite.
Crema e un ganache de ciocolata, cu rom, nuci prajite si macinate si resturile din coji macinate si ele. 

Si asa arata finalul.

Cu aceasta reteta (care by the way mi-a cam mancat nervii :D) particip la provocarea lunii martie 2013 - Dulce Romanie gazduita de Paula Gafitescu - Enjoy Dessert.





13 comentarii:

  1. MUNCA MULTA,REZULTATUL? PE MASURA,ASA FAC SI EU CAND ZIC SA MA ODIHNESC,IMI FAC DE TREA BA DAR MERITA PT CA AM CUMPARAT NUCI DE LA UN ASA ZIS TIRG DE NU A MANCAT NICI CATELUSUL MEU ,SARACUT DECI SE MERITA.GABI.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Gabi. Eu nici macar catel nu am. :)
      Noroc ca au iesit foarte bune.

      Ștergere
  2. Si eu imi doresc o forma de copt nuci. Bine ca mi-ai spus, sa caut una mai mare! Totusi, cred ca au fost tare bune prajiturelele!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt si mai frumoase asa micute!!! Felicitari pentru rabdare,Criss!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata foarte bine!!!!
    Eu le umplu cu ajutorul unui pos de ornat...

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu inca nu am avut curajul sa ma apuc de ele... Ale tale arata foarte bine!.. Felicitari!...

    RăspundețiȘtergere
  6. Cris, arata super bine!!! Efortul fuse si se duse...cu siguranta pe data viitoare nici nu-ti mai amintesti de el :P mai ales daca au fost si bune, si n-am cum sa cred ca n-au fost ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunt destul de migaloase ,dar merita efortul ! Intrebarea mea este cum se face crema ? Va multumesc !

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.