luni, 4 iulie 2016

Gogosi la cuptor


Astazi am trei copii in grija :D si am vrut sa-i rasfat cu niste gogosi pufoase, coapte in cuptor, nu prajite in ulei. Nu cred ca e nevoie sa va mai spun ce incantati sunt copiii. :) Ce nu va mai spun e cate grade am in bucatarie. Nici nu mai conteaza. 
Avantajul acestor gogosi fata de cele clasice este ca nefiind prajite, sunt mai sanatoase si mai putin calorice, nu se face miros in bucatarie, se simte doar aroma cojii de lamaie si a vaniliei, se fac toate deodata, stam langa aragaz o ora sa prajim gogosi. Asadar, daca aveti o masina de paine, va scuteste de timp si efort, o puneti la treaba si voi aveti doar de intins si decupat aluatul si mai apoi dupa coacere, de glazurat. In total cam 20-25 minute de lucru pentru 2 tavi de gogosi. ;) Aluatul pe care l-am folosit eu este unul universal 9cum imi place mie sa-i spun), il folosesc la cornuri, pariziene, cozonaci, gogosi, etc., cu mici adaugiri sau imbunatatiri. 

Ingrediente:
- 500 g faina
-100 g zahar
-200 ml lapte

-50 g unt topit
-3 linguri ulei
-1 ou
-1 galbenus
-1 plic zahar vanilat
-coaja rasa de la o lamaie
-1 plic drojdie uscata Dr.Oetker

Glazura:
-150 g ciocolata neagra
-100 ml frisca lichida Pilos 
-50 g ciocolata alba
-fulgi de ciocolata

 In cuva masinii de paine se introduc ingredientele in ordine, dupa cum urmeaza: laptele caldut, untul topit, uleiul, oul, galbenusurile, zaharul, zaharul vanilat, coaja de portocale, faina si in final drojdia. Se seteaza masina pe programul de framantare si dospire si la finalul programului avem un aluat crescut, fin, matasos. Aluatul se intinde cam de grosimea unui deget si se decupeaza cu un pahar niste cercuri. Mijlocul l-am decupat cu ajutorul unui dui pentru ornat. Restul de aluat se aduna, se framanta putin si se procedeaza la fel, se intinde si se decupeaza. Se lasa gogosile la dospit minim 30 minute, apoi se coc in cuptorul preincalzit pana incep sa devina aurii deasupra. (cam 20-25 min, nu mai mult, ca sa nu devina uscate) Gogosile din cea de-a doua serie au iesit mai mari si mai pufoase, pentru ca au stat mai mult la crescut. Se glazureaza cu ciocolata. Eu am pudrat cateva cu zahar, pentru Daria, dar zaharul nu se prea prinde de ele, nefiind unse cu nimic) Mi-au iesit 2 tavi, deci in total 24 bucati.
Daca aveti timp si chef sa va jucati, puteti glazura gogosile cu ciocolata alba sau in ciocolata alba sa adaugati coloranti si sa le faceti colorate. Puteti folosi bombonele colorate, fulgi de cocos sau ce va place, in functie de imaginatie. 
(Imagini cu etapele nu am, din lipsa de timp, avand doi copii flamanzi si o pitica somnoroasa, m-am grabit sa-i impac pe toti. :D )

 



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.