vineri, 27 iulie 2012

Cheesecake cu afine




Cel mai bun, mai fin si mai cremos cheesecake ever. Si mai ales fara coacere. 
Desi am vrut sa fac un cheesecake cu zmeura, pentru a putea participa la provocarea lunii iulie, n-am gasit zmeura in piata asa ca am cumparat un kg de afine. O parte din afine le-am congelat ca prind foarte bine la iarna ;) iar cu restul am facut acest delicios cheesecake fara coacere.

Pentru blatul de biscuiti:
-300 g biscuiti petit beure
-100 g zahar pudra
-150 g unt

Biscuitii se zdrobesc (eu i-am dat prin masina de tocat carne si nu s-au facut foarte fini, dar dupa parerea mea, astfel blatul iese perfect. Asadar se amesteca biscuitii macinati cu zahar pudra si unt topit. Pe o tava se pune inelul detasabil al unei forme de tort. Se pune amestecul de biscuiti si se taseaza bine cu o lingura pana devine un blat compact. Se pune tava in frigider pana cand se prepara crema.

Pentru crema de branza:
-300 g branza de vaci cremoasa (am folosit branza de Monor)
-200 g smantana 25% grasime (am folosit Sanlacta)
-350 ml frisca Meggle
-220 g zahar pudra
-2 pliculete zahar vanilat
-150 g afine + 150 g afine pentru ornat (n-am cantarit, doar am aproximat)
-1/2 pliculet gelatina hidratata (daca folositi doar frisca naturala, puneti un plic intreg)

Branza se lasa la scurs daca e apoasa. N-a fost cazul pentru ca branza de Monor e foarte buna si nu fac reclama ;). Se amesteca cu zaharul pudra si zaharul vanilat, se adauga smantana si se bate cu mixerul pana devine cremoasa. Separat se bate frisca, apoi se amesteca cu crema de branza. Se toarna si gelatina dizolvata, calduta dar atentie, nu trebuie sa ajunga la punctul de fierbere.  Peste blatul de biscuiti se pune jumatate din crema de branza. In cealalta jumatate adaugam 150 g afine pasate cu mixerul vertical. Punem si restul de crema, apoi deasupra punem afinele si o glazura tort gelee rosie preparata conform instructiunilor de pe plic. Lasam cheesecake-ul minim 3 ore la frigider (eu l-am lasat pana a doua zi) si servim fara mila. :D






16 comentarii:

  1. Arata super bine, iar eu ador cheescakurile.
    Sa ai seara faina.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce culori frumoase! Arata foarte apetisant!

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunat arata!!!Yummy, feliuta aceea o pot servi eu?:)Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. O minunatie acest tort! foarte bun si aspectuos...yammiiii

    RăspundețiȘtergere
  5. I-am pus bookmark, ca sa fac si eu cand ma intorc din concediu! Pare delicios!!

    RăspundețiȘtergere
  6. fff bun... L-am facut si eu si mi-a iesit super:)

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.