sâmbătă, 2 noiembrie 2013

Prajitura frantuzeasca


Intr-una din zile, in timp ce cautam ceva, am dat peste un caiet vechi de-al meu in care am scris candva niste retete. Si am gasit aceasta prajitura. 


Mi-a placut si nu prea, dar am zis ca ar fi bine sa dau o cautare pe net, sa vad daca mai gasesc vreo varianta a acestei prajituri. Si am gasit pe Bucataras o reteta postata de Mirela Goleanu, cu mici modificari si adaugiri fata de reteta mea. Am combinat cele doua retete, am mai adaugat ceva in plus si a iesit o prajitura fina si foarte buna.  Reteta ei am vazut ca se numeste "Prajitura frantuzeasca" si asa i-am spus si eu, desi am vazut zilele trecute pe facebook polemici legate de titlul acestei retete cum ca n-ar avea nici in clin nici in maneca cu Franta. :D

  • Foi cacao :
  • 300 g faina
  • 150 g zahar
  • 150 g unt
  • 1 plic praf de copt
  • 2 lg cacao
  • 200 ml smantana
  • Umplutura :
  • 6 albusuri
  • 250 g zahar
  • 150 g nuca cocos
  • visine din visinata
  • Crema :
  • 6 galbenusuri
  • 250 g zahar
  • 1 plic budinca de vanilie
  • 500 ml lapte
  • 250 gml frisca lichida
  • 1 lingurita gelatina hidratata in putina apa
  • Glazura:
  • -200 g ciocolata 
  • 4-5 linguri frisca lichida
  • fulgi de cocos sau ciocolata alba

Foi cacao: intr-un castron mixam untul cu zaharul, adaugam smantana, iar la final faina amestecata cu praful de copt si pudra de cacao. Aluatul obtinut il dam la frigider pentru 1-2 ore, apoi il scoatem din castron cu mainile infainate si il rasturnam pe masa tot cu faina . Impartim aluatul in 2 .
Eu nu am respectat procedura cu tinutul in figider pentru ca ma grabeam, poate si de aceea n-am fost foarte incantata de foi. Ma asteptam sa fie mai fragede. Oricum se lucreaza destul de greu cu ele.
Prima foaie se intinde si se pune in tava peste hartie de copt. Peste foaie se pune umplutura cu cocos si deasupra cea de-a doua foaie. Aici m-am folosit de hartie de copt pentru ca altfel n-as fi reusit sa o intind si sa o pun frumos deasupra.
Umplutura: mixam spuma albusurile  adaugam treptat zaharul, iar la final nuca de cocos o vom incorpora, folosindu-ne de o lingura, prin rasturnare, de jos in sus
Umplutura o intindem peste foaia de aluat intinsa deja in tava, iar deasupra asezam visine din visinata, (se pot pune visine proaspete, congelate sau din compot) dupa gust, apoi cea de a doua foaie de aluat. Ultima foaie o intepam cu furculita din loc in loc, pentru a nu se umfla in timpul coacerii.
Dam la cuptor (preincalzit) pentru circa 20-30 minute. Verificam cu scobitoarea.
Crema: galbenusurile le mixam spuma cu zaharul, adaugam apoi praful de budinca de vanilie, iar la final laptele firbinte. Punem craticioara pe foc mic (in cazul in care aveti cratita cu fund dublu), in caz contrar pe aburi. (Eu sincer am pus-o direct pe foc, pentru ca pe aburi as fi pierdut vreo ora amestecand si asteptans sa fiarba crema. :D)  Amestecam pana se ingroasa crema . Luam de pe foc, adaugam gelatina hidratata in foarte putina apa, apoi  o lasam sa se raceasca.
 Separat se bate frisca pana devine o spuma tare apoi se adauga treptat crema racita. Crema nu trebuie sa fie chiar rece de tot, pentru ca apoi nu se mai inglobeaza bine in frisca din cauza gelatinei.

Se intinde crema peste prajitura si se pune prajitura in frigider 2 ore, dupa care se glazureaza cu ciocolata topita.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.